• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1402042616986
  • خبرنگار : 71021

عزت‌الله ضرغامی:

کار در غسالخانه و گواهی سلامت روانی مشکل حجاب را حل نمی‌کند

کار در غسالخانه و گواهی سلامت روانی مشکل حجاب را حل نمی‌کند

عزت‌الله ضرغامی گفت: اعلام عمومی مجازات کار در غسالخانه و یا ارائه‌ گواهی سلامت روانی، مشکل حجاب و عفاف را حل نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در توئیتی نوشت: «اعلام عمومی مجازات کار در غسالخانه و یا ارائه‌ گواهی سلامت روانی برای متخلفان حجاب، به جای اینکه مشکل حجاب و عفاف را حل کند، باعث ایجاد چالش‌های مهم‌تر و بیشتری خواهد شد. فکر نمی‌کنم جناب آقای محسنی‌اژه‌ای، موافق صدور این احکام باشند.»

ضرغامی همچنین در حاشیه همایش گردشگری سلامت که دوشنبه ۲۶ تیرماه در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، در جمع خبرنگاران به این موضوع اشاره کرد و گفت: اینکه بگوییم هر دو هفته یک بار فردی گواهی سلامت از روانپزشک بگیرد هیچ‌کس نمی‌پذیرد. به واسطه آشنایی که با رئیس قوه قضائیه دارم می‌گویم شخصا با این‌گونه احکام موافق نیستند.

او اضافه کرد: اینکه کسی را به عنوان مجازات موظف کنیم حتما در غسالخانه با اموات و میت محشور شود، درست نیست. غسالی شغل شریفی است. اگر کسی از دنیا برود و اگر هیچ‌کس نباشد که میت را غسل و کفن کند بر ما واجب شرعی است که این کار را انجام دهیم. حالا اگر بعضی‌ها ایثار می‌کنند و این کار را انجام می‌دهند نباید مورد بی‌احترامی قرار بگیرند و برای مجازات بی‌حجابی، افراد را به مرده‌شورخانه بفرستیم. عمیقا به این موضوع انتقاد دارم.

کار در غسالخانه و گواهی سلامت روانی مشکل حجاب را حل نمی‌کند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۶ ۱۹:۱۹

بله که حل نمی کند.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۶ ۱۹:۵۲

ایشون درست گفته کار در غسال خانه وگواهی مشکلات روانی نمی تونه مشکلی رو حل کنه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۶ ۲۰:۱۱

اقای ضرغامی راه حل چیست؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۶ ۲۰:۲۹

بنام خدا اقای ضرغامی بنده شما را ادم معتدل و با کیاستی میشناسم. به داد صداوسیما برسید و جلسات متعدد اقناع و انذار حتی با حضور کم‌ حجاب‌ها تشکیل دهید تا این مساله برای مردم مخصوصا جوانها و نوجوانها تبیین شود. نگذارید فتنه های خونین دیگری در رابطه با حجاب در ایران اتفاق بیفتد. ۴۴ سال تجربه به ما اثبات کرد حل مساله پوشش بانوان کار ناجا و فراجا نیست شما که با تجربه اید در هیات دولت اقای جبلی را توجیه کنید مساله امر به معروف و نهی از منکر از همه واجبات مهمتر است و عمل درست به آن علمای فهیم و جامعه شناس میخواهد. ما میخواهیم کرامت زن ایرانی محفوظ بماند. راه حل بدهید. عزت زیاد.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۷ ۰۱:۵۸

جناب آقای ضرغامی از کسی که در نظام، مسئولیت بالایی دارد پسندیده نیست. باید به جای اشکال گرفتن و ان قلت آوردن، باید مسئولیت‌های خود را به یاد آورد و کارهایی را که نکرده است یا اشتباه انجام داده به آنها رجوع کرد و راهکار داد. شما بفرمایید که راهکارتان برای برون رفت از این مشکل که تبعات زیادی را بر بخش‌های مختلفی از جامعه تحمیل کرده است چیست و راهکار بدهید. وگرنه همه می‌دانند فرستادن به غسالخانه کار عاقلانه‌ای نیست.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۶ ۲۱:۰۲

جناب ضرغامی حرف زدن راحت ترین کاره. برای هر مسئله ای نظر خاص خودتون رو فریاد میزنید، به درون خودتون مراجعه کنید ببینید نگران چه هستید، حجاب داشتن که مسئله تازه‌ای نیست.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۶ ۲۱:۲۱

اول مشکل معیشت را حل کنید .. با هشت میلیون حقوق طبق اداره کل با ذلت زندگی می کنیم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۶ ۲۱:۲۳

چه بگویم ،

avatar

با نظر آقای ضرغامی موافقم. چنین احکامی هیچ ربطی به واقعیت اسلام و دین ندارد.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۶ ۲۲:۰۱

یعنی هم به میت هم کارمندان زحمت کش غسالخانه توهین میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۷ ۰۲:۱۳

چرا باید قاضی طوری رای بده که هر کس از راه برسه به اون ایراد بگیره!

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۷ ۱۴:۱۲

کار فرهنگی باید کرد؟!!!!! شما مدیر دانشگاهی به نام صدا و سیما بودید. ده سال چند فیلم و سریال و کلیپ تبلیغی درباره حجاب ساختید؟