• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1402042617017
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

قائم مقام وزیر علوم تاکید کرد

تعامل بیشتر رؤسای دانشگاه‌ها با اساتید و تشکل‌ها/انجام ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها به صورت مستمر

تعامل بیشتر رؤسای دانشگاه‌ها با اساتید و تشکل‌ها/انجام ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها به صورت مستمر

قائم مقام وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و ممیزه با اشاره به اینکه ارتباط و تعامل نقش محوری در مدیریت دارد، گفت: رؤسای دانشگاه‌ها نشست‌های مستمر و منظم با کارکنان، اساتید و تشکل‌های دانشجویی داشته باشند.

به گزارش ایسنا، محمد سلیمانی در اجلاس امروز رؤسای دانشگاه‌ها که در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد، گفت: رؤسای دانشگاه‌ها فرماندهان پیشرفت علمی کشور هستند و حجم فعالیت مدیریت دانشگاه، گسترده و متنوع است و باید به انتظارات زیادی پاسخگو باشند که جا دارد از زحمات و تلاش‌های آنان قدردانی کنم.

وی با تأکید بر نقش تعامل و ارتباط در مدیریت موفق دانشگاه‌ها، گفت: رؤسای دانشگاه‌ها حداقل در هر فصل یک بار با کارکنان نشست عمومی داشته باشند.

سلیمانی اظهار کرد: برگزاری نشست رؤسای دانشگاه‌ها با اساتید و بررسی مستقیم مسائل مرتبط یک ضرورت است و این نشست علاوه بر شورای عمومی دانشگاه است.

قائم مقام وزیر علوم گفت: تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی و هنری از ارکان مهم بدنه دانشجویی هستند و رؤسای دانشگاه‌ها تعامل جدی مستمر و حمایت‌های مالی و قانونی را از آنها مد نظر داشته باشند.

حوزه اقتصاد

قائم وزیر علوم گفت: قراردادهای پیمانکاری و اجاره به نحوی منعقد شود که منافع حداکثری دانشگاه را تامین کند، قراردادهای اجاره اماکن و امکانات به بخش خصوصی یک ساله و قابل تمدید باشد و انحصاری شکل نگیرد.

وی بر استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای امور اداری و مالی دانشگاه برای افزایش سرعت و شفافیت تاکید کرد.

وزیر اسبق فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: ایجاد گروه‌های مجازی در پیام‌رسان داخلی در هر معاونت ستاد وزارت علوم کمک می‌کند در اسرع وقت به سوالات رؤسای دانشگاه‌ها در خصوص مسائل و ابهام آیین‌نامه‌ها پاسخ سریع داده شود.

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها

قائم مقام وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه‌ها ارزیابی را جدی بگیرند و فرم‌های مورد نظر مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت را به موقع تکمیل و ارسال کنند.

وی تاکید کرد: ارزیابی رؤسای دانشگاه‌ها به صورت مستمر انجام و نشان سرو به رؤسای برگزیده اهدا خواهد شد.

جذب و نگهداشت نخبگان

قائم مقام وزیر علوم به رؤسای دانشگاه‌ها توصیه کرد: رتبه‌های برتر آزمون‌های سراسری استان خود را شناسایی و برای جذب آنها در دانشگاه خود اقدام کنند.

سلیمانی افزود: حفظ نخبگان در مجموعه‌های دانشجویی و اساتید یک ضرورت است و برگزاری انواع جشنواره‌های پژوهشی، آموزشی و دانشجویی در همین راستا است.

وی دوره‌های پسادکتری و دستیار فناوری و دستیار آموزشی را ظرفیت مهمی برای جذب نخبگان دانست و تکریم افراد ممتاز و جذب حداکثری را یک ضرورت اعلام کرد.

جذب اعضای هیئت علمی

قائم مقام وزیر علوم، جذب اعضای هیئت علمی را از وظایف اصلی رؤسای دانشگاه‌ها دانست و تاکید کرد: جلسات هیات اجرایی جذب در داخل دانشگاه به صورت منظم و مستمر و در فاصله کم انجام شود و تکلیف پرونده‌ها مشخص شود.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: جذب اعضای هیات علمی توسط هیات اجرایی صورت می‌گیرد و کارگروه علمی هیات اجرایی مصاحبه با متقاضیان را بر عهده دارد که ضرورت دارد با مدیریت رؤسای دانشگاه‌ها در کمترین زمان ممکن و رعایت دقت و صحت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ایران کشوری نخبه‌خیز و دارای استعدادهای برتر است، گفت: تعریف بورس صنعت می‌تواند برای ایجاد امید و انگیزه و حفظ نخبگان مؤثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha