• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042617040
  • خبرنگار : 50107

اختصاص ۲۶ میلیارد برای اعزام کاروان اربعین حسینی شهرداری مشهد به عراق

اختصاص ۲۶ میلیارد برای اعزام کاروان اربعین حسینی شهرداری مشهد به عراق

ایسنا/خراسان رضوی اعضای شورای شهر مشهد با اختصاص ۲۶ میلیارد تومان برای اعزام کاروان اربعین حسینی شهرداری به عراق موافقت کردند.

در ابتدای هشتادوچهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که امروز، ۲۶ تیرماه در تالار شهر برگزار شد، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، به دلیل قرار نگرفتن طرح دوفوریتی بهای الیت در دستور کار جلسه به حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اعتراض کرد.

حاجی‌بگلو اظهار کرد: طرح دوفوریتی کاهش بهای الیت در دستور کار جلسه امروز قرار نگرفته است. آیا دلیل خاصی دارد؟

موحدیان گفت: دلیلش این است که باید ۲۴ ساعت قبل به هیات رئیسه اعلام می‌شد اما امروز صبح به دست ما رسیده است. 

حاجی‌بگلو ادامه داد: من در جلسه کاری عرض کردم و شما هم پذیرفتید. من نمی‌دانم چه اصراری است هر طرحی به نفع مردم می‌آوریم از دستور کار خارج می‌کنید. این طرح دو فوریتی امضای ۸ عضو را دارد. در جلسه کاری به شما اعلام کردیم و گفتید در صحن بررسی می‌کنید. 

موحدیان اضافه کرد: اعتراض آیین‌نامه‌ای به این موضوع شده که درست هم هست. 

حاجی‌بگلو بیان کرد: من دیروز طرح را تحویل دادم از این به بعد باید رسید بگیرم؟ مردم منتظر این طرح هستند. این اولین طرح نیست، چند طرح دیگر را نیز از دستور کار خارج کردید. این بد است که مانند طرح اتوبوسرانی رفتار کنید. از این طرح‌های به نفع مردم می‌آورم تا خسته شوید. 

موحدیان عنوان کرد: آیا این حرف من خلاف قانون است؟ دستیارتان باید ثبت می‌کرد. مگر اینجا مجلس است؟

حاجی‌بگلو افزود: من برای مجلس استعفا ندادم. چرا می‌گویید مجلس؟ چه کسی می‌خواهد مجلس برود؟ چرا در جلسه کاری قول دادید؟ 

شهردار باید به نوجوانان و جوانان انقلابی شهر سر می‌زد

همچنین در این جلسه سید حسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد در تذکری به شهردار اظهار کرد: جا داشت شهردار در سال اولی که این نعمت نصیبشان شده و ایام محرم را درک می‌کنند به تمام نوجوانان و جوانان انقلابی شهر سر می‌زدند و مشکلات تشکل‌ها و هیات‌های مذهبی را رصد می‌کردند.

وی بیان کرد: اولین مطالبه من از شهردار این بود که پتانسیل هر سازمانی منابع انسانی است، اما در خصوص این مطالبه من هیچ اتفاقی رخ نداده و تعیین تکلیف در قراردادها انجام نشده است. شهردار باید این موضوعات را پیگیری کنند.

در ادامه خلیل موحدی محصل، عضو جانشین شورای اسلامی شهر مشهد گفت: جلسات غیر علنی شورا برای تسهیل مصوبات جلسه علنی است و مساله محرمانه‌ای نباید در آن مطرح شود. امروز شاهد بودیم طرحی از کمیسیون فرهنگی با مهر محرمانه طرح شد که اساس این کار غلط است. در مصوباتی که بار مالی دارد بهترین ناظر مردم هستند. اگر نماینده مردم هستیم و کار کارشناسی کردیم، باید شفاف باشد. 

در بخش دیگری از جلسه لایحه اصلاح تعرفه روزنامه شهرآرا تصویب شد که بر اساس آن شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۲ (ستاد، مناطق، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته) و در راستای جلب رضایت شهروندان و مخاطبان روزنامه شهرآرا و تسهیل در تسویه مبلغ پرداختی، تعرفه فروش روزنامه شهرآرا از مبلغ ۴۲ هزار ریال به ۴۰ هزار ریال کاهش خواهد داد.

سید میثم موسوی مهر، مدی عامل موسسه فرهنگی شهرآرا در پاسخ به سوال خلیل موحدی محصل، عضو جانشین شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر اینکه بازخوردی از اثرگذاری روزنامه گرفتید یا تنها برای تمیز کردن شیشه استفاده می‌شود، تصریح کرد: ما یک طرح مطالعاتی را در سال ۱۴۰۰ شروع کردیم. شهرآرا جزو روزنامه‌هایی است که برگشتی ندارد. ما پرتیراژترین روزنامه مشهد هستیم و در حوزه فضای مجازی اتفاقات و بازدیدهای خوبی داشتیم. دیروز سالگرد صفحه صدای مردم بود و این اثر مستقیم نظرات مردم را مرور کردیم. 

اختصاص ۲۶ میلیارد تومان برای اعزام کاروان اربعین حسینی شهرداری مشهد به عراق  

در بخش دیگری از جلسه لایحه اعزام کاروان اربعین حسینی(ع) شهرداری مشهد به عراق به تصویب رسید. براساس این لایحه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده می‌شود در راستای اجرای برنامه‌های تدوینی (اعزام کارگران خدمات شهری، اتوبوسرانان، راهنمای زائر و عوامل ستادی حداکثر به تعداد ۱۰۰۰ نفر و اتوبوس و ماشین‌آلات مکانیزه خدمات شهری و… حداکثر به تعداد ۱۸۰ دستگاه برای حضور و خدمتگزاری در مراسم عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی در کشور عراق در سال ۱۴۰۲) تا سقف مبلغ ۲۶۰ میلیارد ریال با نظر و اختیار شهردار مشهد و با رعایت تبصره‌ها اقدام کند.

تعداد و نحوه انتخاب افراد اعزامی به کشور عراق با پیشنهاد ستاد اربعین حسینی(ع) و موافقت شهردار مشهد خواهد بود. اعزام کلیه عوامل ستادی از جمله کارگران خدمات شهری، اتوبوسرانان و راهنمای زائر بدون احتساب حق مأموریت خواهد بود. هزینه‌های انجام شده متناسب با تفاوت نرخ ارز در زمان هزینه‌کرد به نسبت زمان تصویب این مصوبه و براساس نرخ رسمی درج شده در تابلوهای اعلام نرخ صرافی‌های دارای مجوز تعدیل خواهد شد.

شهرداری مشهد مکلف است آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۲ و در بودجه‌های سنواتی منعکس و در حساب‌های فی‌مابین با دولت (از محل اعتبارات زیارت و ...) اعمال کند. همچنین شهرداری مشهد مکلف است الزام فرهنگی اجرای این مصوبه را با قید فوریت حداکثر ظرف مدت یک هفته تهیه و به کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورا ارسال کند. دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر به عنوان عضو ناظر در ستاد اربعین حسینی(ع) شهرداری مشهد تعیین و معرفی می‌شوند. 

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد در این خصوص اظهار کرد: هزینه‌هایی که در زمینه اربعین انجام می‌شود هزینه نیست، تکلیفی در حوزه پدافند غیر عامل در بخش فرهنگی و امنیت ملی است. بخشی از کار را ما انجام می‌دهیم. حوزه خدمات شهری در شهر نجف بر عهده شهرداری مشهد گذاشته شده و در حوزه حمل‌ونقل نیز ورود پیدا کردیم.

وی افزود: بازخوردی که از حضور همکاران شهرداری مشهد در نجف و در حمل‌ونقل داشتیم، بسیار پررنگ بوده است. معاون استاندار و شهردار نجف و شهرداران حومه دو هفته گذشته در مشهد حضور داشتند که تشکر کردند و به همکاران ما مخصوصا در حوزه خدمات شهری به شهرداری مشهد نمره عالی دادند. همچنین اعلام نیاز کرده و نیازهای جدیدی را مطرح کردند که بخشی در حوزه کاری شهرداری بود و بخش دیگری در استان مورد توجه قرار گرفت.

شهردار مشهد ادامه داد: امسال دمای هوا بسیار بالا است و تاکید داشتند نیروهایی که خدمت می‌کنند توانمند و باتجربه باشند. ما به هیچ عنوان براساس ارتباطات کسی را اعزام نخواهیم کرد. در زمینه حمل‌ونقل با آقای گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی  صحبت کردیم، براساس آخرین مذاکرات وزیر کشور عراق و ایران که البته هنوز توافق قطعی نیست، قرار شده ارسال حمل‌ونقل از مرز خسروی به عراق باشد.

همچنین در این جلسه لایحه نام‌گذاری معابر فرعی به نام شهدای گرانقدر به تصویب رسید. بر اساس این لایحه معبر فرعی رضوی ها ۷ واقع در توحید ۱۱ به نام شهید علی‌اکبر زحمتکش، معبر فرعی فدائیان اسلام ۱۶ واقع در خیابان فدائیان اسلام به نام شهید مهدی حسین‌زاده ناظری، معبر فرعی پایداری ۱ واقع در بلوار پایداری (سرافرازان) به نام شهید غلامرضا فرهنگ، معبر فرعی دادگستر ۹ واقع در وکیل‌آباد ۶۷ به نام شهید احمد روحانیان، معبر فرعی شاهنامه ۱۳ واقع در بلوار شاهنامه به نام شهید غلامرضا و معبر خیابان نوغان ۱۶ واقع در خیابان نوغان به نام شهید مجید طهوریان عسگری نامگذاری شدند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha