• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۲۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402042717138
  • خبرنگار : 50562

نماینده مردم آبادان در مجلس:

آغاز مرمت و احیای مدرسه تاریخی مهرگان آبادان را درخواست کرده‌ایم

آغاز مرمت و احیای مدرسه تاریخی مهرگان آبادان را درخواست کرده‌ایم

ایسنا/خوزستان نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی پیرو درج خبر «مدرسه تاریخی مهرگان آبادان نیازمند مرمت» در خبرگزاری ایسنا، گفت: در نامه‌ای به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درخواست آغاز فرایند مرمت علمی و احیای دقیق این بنای تاریخی را کرده‌ایم.

سید محمد مولوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ماده ۱۰ قانون اساسنامه سازمان میراث‌ فرهنگی کشور به استناد قانون مصوب ۱۱/۱۰/ ۱۳۴۶ مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق قانون تهیه و اجرای طرح‌های لازم به منظور حراست، حفاظت، تعمیر، مرمت و احیا آثار، بناها و مجموعه‌های باارزش فرهنگی‌ـ‌ تاریخی یکی از وظایف و الزامات قانونی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور است.

وی گفت: لازم است که آقای ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دستور دهد فرایند مرمت علمی و احیای دقیق این بنای تاریخی آغاز شود.

او با اشاره به اینکه مدرسه تاریخی مهرگان یکی از بناهای باارزش شهرستان آبادان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تاریخ احداث این مدرسه به سال ۱۳۲۶ می‌رسد که به عنوان نمادی از تعلیم و تربیت نوین در سطح شهرستان، استان و کشور شناخته می‌شود.

مولوی ادامه داد: این بنای تاریخی که در خیابان دبستان آبادان قرار دارد یکی از شش مدرسه‌ای است که در سال ۱۳۸۲ با شماره ۸۳۵۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و هم‌اکنون نیازمند مرمت و توجه ویژه‌ای از نظر استحکام سازه و بنا است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهادهای کارشناسان این حوزه گفت: براساس پیشنهادهای کارشناسان پتانسیل تبدیل این مکان ارزشمند تاریخی با همکاری وزارت آموزش و پرورش به موزه تعلیم و تربیت استان‌خوزستان پس از تعمیر و مرمت وجود دارد.

در این زمینه:

مدرسه تاریخی مهرگان آبادان نیازمند مرمت

غفلت چندین ساله از بناهای تاریخی آبادان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha