• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402042717247
  • خبرنگار : 50005

مادر شهید امیر حسین‌پور:

فرزند شهیدم را تقدیم محضر امام زمان(عج) می‌کنم

فرزند شهیدم را تقدیم محضر امام زمان(عج) می‌کنم

ایسنا/آذربایجان شرقی اینجا تبریز است و صحبت از یک جوان پاک‌باز و پاک‌رو، جوان دانشجوی دهه هفتادی که جان و دل مادر بود، اما وجودش به این دنیا گره نخورد و روح پاکش پیوندی زیبا و ناگسستنی با شهادت یافت و شهید شد.

بسیجی دلاوری که ۱۵ سال از عمر ۲۷ ساله‌ی خود را با لباس بسیجی خدمت کرد و مجاهدانه در عرصه‌های مختلف پیشتاز شد؛ از فعالیت‌های بسیجی در دوران دانش‌آموزی تا کارهای جهادی در محله و پایگاه‌ها.

 او از نسل سرافزاران بود و یک بسیجیِ پای کار؛ اما مگر غیر از این است که "شهادت" پایان کار یک بسیجی است و امیر حسین‌پور هم ماموریتش را طی ۱۵ سال به نحو احسن انجام داد و امروز پیکرش بر دوش مردم ولایتمدار تبریز تشییع می‌شود.

امروز، جسم او نیز همانند روحش از زمین و زمان جدا می‌شود، اما امان از دل مادر، مادری که عمر و وجودش را پای فرزند گذاشته، غمگین است و نزار، اما بغض‌هایش را فرومی‌خورد و مقتدرانه فرزندش را تقدیم محضر امام زمان(عج) و ولایت می‌کند.

مادر که هر لحظه چشم انتظار بود، مبادا فرزندش دیر کند، مبادا ... اما چهارشنبه ساعت دو صبح بود که زخمی عمیق بر پیکره‌ی روح مادر وارد شد و فرزندش مجروح؛ چهار روز انتظار و دعا و در نهایت وقتی خبر شهادت فرزندش را شنید او را سرباز ولایت و فدایی مردم ولایتمدار و شهیدپرور ایران نامید.

برای دیدار با مادر بزرگوار شهید به منزلشان  رفتیم. «پروین حیدرنیا» مادر شهید امیر حسین‌پور با بغض و اندوهی بی پایان، هدف و رویکرد اصلی فرزندش را پیروی از جریان انقلاب اسلامی دانسته و تاکید می‌کند: فرزندم با روحیه ولایت‌پذیری شدید خود، سرباز محض ولایت بود.

او به ویژگی‌های وارسته فرزند شهیدش اشاره کرده و می‌گوید: این شهید را تقدیم محضر امام زمان(عج)، مقام عظمای ولایت و مردم شهیدپرور ایران می‌کنم.

خانم حیدرنیا به علاقه خاص فرزندش به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نیز اشاره و ادامه می‌دهد: او با مهارتی که در فیزیوتراپی داشت، در خدمت خانواده‌های شهدا و ایثارگران بود.

بر اساس این گزارش؛  شهید مدافع امنیت "امیر حسین پور" متولد ۲۷ خرداد سال ۷۵، دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه تبریز و مسئول عملیات پایگاه شهید تصمیمی بود که بیش از ۱۵ سال سابقه عضویت در بسیج داشت.

امیر حسین‌پور، تکنسین فیزیوتراپ و کاردرمانگر بود و از کودکی عضو بسیج دانش‌آموزی بوده و در پایگاه‌ محلات و پایگاه‌های بسیج مشارکت بسیار فعالی در امور جهادی داشت.
این بسیجی دلاور که علاوه بر عرصه‌های علمی و جهادی، در پاسداری از امنیت جامعه نیز پیشتاز بود، چهارشنبه ساعت دو صبح در ماموریت گشت رضویون در محله دانشسرا از ناحیه سر و چشم توسط فرد متهم به شدت مجروح شده و بعد از چهار روز تحمل جراحات شدید، روز یکشنبه ۴ بعدازظهر به یاران شهید عرصه امنیت پیوست.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha