• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402042717283
  • خبرنگار : 50161

مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

فرهنگ‌سازی عامل مهم رغبت به اهدای عضو است

فرهنگ‌سازی عامل مهم رغبت به اهدای عضو است

ایسنا/زنجان مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: مشاوره‌های غلط و غیرتخصصی موجب می‌شود اعضای بیمار مرگ مغزی که می‌توانست نجات‌بخش بیماران نیازمند باشد در خاک قرار بگیرد و مانع اتفاقات خوب شود، موضوعی که در این استان وجود دارد و باید با فرهنگ‌سازی جلوی تکرار آن را گرفت.

شهریار اماموردی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در زمان حاضر با کارهای انجام شده، آمار اهدای عضو در استان به ویژه در شهرستان خدابنده، روند خوبی دارد و آمار رضایت‌گیری از خانواده‌های بیمار مرگ مغزی در این منطقه بسیار بالاست، افزود: عموم مردم باید به این مهم توجه داشته باشند که تیم تخصصی برای تشخیص مرگ مغزی وسواس زیادی به خرج می‌دهد چرا که در صورت بروز یک اشتباه احتمالی، تیم تخصصی دیگری از آن جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه وضعیت کل استان نیز در مقایسه با استان‌های دیگر در حد خوبی قرار دارد، یادآور شد: مرگ مغزی مسجّل، اهمیت بسزایی دارد و موارد احتمالی در این‌خصوص توسط تیم تخصصی مورد شناسایی و بررسی قرار می‌گیرد و تمامی ابعاد مختلف آن از نظر تیم پزشکی به دقت سنجیده و پس از تأیید نهایی مرحله رضایت‌گیری انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه رضایت‌گیری از خانواده‌های بیمار مرگ مغزی کار بسیار دشواری است چون در شرایط خاص روحی و روانی قرار دارند، اظهار کرد: به یقین رسیدن آنها و اینکه دیگر نمی‌توان کاری برای بیمار مرگ مغزی انجام داد از اهمیت فراوانی برخوردار است.

اماموری افزود: عموم مردم باید به این مهم توجه داشته باشند که تیم تخصصی برای تشخیص مرگ مغزی وسواس زیادی به خرج می‌دهد چرا که در صورت بروز یک اشتباه احتمالی، تیم تخصصی دیگری از آن جلوگیری می‌کند.

مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه هر چند به ظاهر خانواده‌های دخالت‌کننده در خصوص تصمیم‌گیری برای اهدای عضو، نقش دلسوزانه را برای خانواده بیمار مرگ مغزی ایفا می‌کنند، خاطرنشان کرد: این کار، نتیجه ناخوشایندی به دنبال دارد، تا جایی که خانواده‌هایی به دلیل همین مسئله و رضایت ندادن برای این کار خیر، پشیمان هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha