• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042717522
  • خبرنگار : 30147

توفان شدید ادارات شهرستان صالح‌آباد را به تعطیلی کشاند

توفان شدید ادارات شهرستان صالح‌آباد را به تعطیلی کشاند

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار شهرستان صالح‌آباد گفت: به دلیل توفان شدید ادارات شهرستان صالح‌آباد از ساعت ۱۲ ظهر امروز سه شنبه تعطیل شده‌اند.

محمد علیمردانی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: وزش باد شدید و توفان گرد و خاک از شب گذشته در این شهرستان شدت گرفته و تاکنون موجب مراجعه و بستری شدن تعدادی از شهروندان در مراکز درمانی شده است.

وی با بیان اینکه از صبح امروز تاکنون ۱۷ نفر از شهروندان این شهرستان به دلیل مشکلات حاد تنفسی به مراکز درمانی شهری و روستایی مراجعه داشته‌اند، افزود: تاکنون برخی از این افراد ترخیص و تعدادی نیز همچنان بستری هستند. در بین این افراد از تمامی گروه‌های سنی از کودک تا افراد مسن نیز حضور دارند.

فرماندار شهرستان صالح‌آباد با اعلام اینکه اکنون تمامی نیروهای ستاد بحران، اورژانس و عوامل حوزه درمان شهرستان در آماده‌باش کامل هستند، خاطرنشان کرد: از کسانی که حساسیت تنفسی بیشتری دارند تقاضا می‌شود به هیچ عنوان از منازل بیرون نیایند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل آلودگی شدید هوا در شهرستان صالح‌آباد طی هماهنگی‌های به عمل آمده با ستاد بحران استان از ساعت ۱۲ ظهر امروز تمامی ادارات شهرستان تعطیل شده‌اند، برای تعطیلی فردا هم پس از مشخص شدن وضعیت هوا تصمیم گیری‌های لازم اتخاذ خواهد شد.

علیمردانی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی‌های هواشناسی تا پایان هفته وضعیت هوا به همین منوال خواهد بود، گفت: در حال حاضر شهرستان از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

وی با اعلام اینکه بیشتر مناطق شهری درگیر معضل آلودگی هوا هستند، اظهار کرد: هرچند درب و پنجره‌ها همه بسته هستند، اما باز هم به دلیل شدت توفان خاک وارد منازل شده و مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

فرماندار شهرستان صالح‌آباد وضعیت آلودگی هوا در شهرستان صالح‌آباد را بسیار شدید اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه باد و توفان شدید دید افقی رانندگان را بسیار کاهش داده است، از رانندگان درخواست داریم برای جلوگیری از بروز هرگونه سانحه با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

وی همچنین از شهروندان خواست، اگر ضرورت ندارد از هرگونه رفت و آمدی در سطح شهر خودداری کنند و در اماکن عمومی حضور پیدا نکنند، همچنین درب و پنجره‌ها را محکم ببندند و دریچه‌های کولر را بازبینی کنند و پوشال‌های کولرها را شستشو دهند.

شهرستان صالح‌آباد با ۵۵ هزار نفر جمعیت و ۹۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان در ۲۵۱ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.

۱۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن شهرهای صالح‌آباد و جنت‌آباد هستند و بقیه نیز با کشاورزی دیم در ۹۱ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha