• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402042717545
  • خبرنگار : 71489

پاک فطرت: استان‌ها اختیارات کافی ندارند

پاک فطرت: استان‌ها اختیارات کافی ندارند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمبود اختیارات استانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: ممکن است گفته شود اختیار استانداران و مدیران کل افزایش یافته است اما اختیار بدون پول به چه درد می خورد؟

به گزارش ایسنا، علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در نطق اضطراری جلسه روز سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ صحن مجلس شورای اسلامی، خود اظهار کرد: ضمن تشکر از رئیس جمهوری برای تلاش های زیادی جهت برقراری ارتباط با کشورهای مستقل و همسایه داشته است، یک سوال دارم؛ با این که شبانه روز تلاش می‌کنند چرا هر روز مردم از ناهنجاری‌های اجتماعی و بی عدالتی و افزایش قیمت خوراک رنج می‌برند؟

وی ادامه داد: دلایل این وضعیت آن است که متاسفانه اختیارات در استان‌ها نیست و همه چیز در مرکز محدود شده است؛ ممکن است گفته شود اختیار استانداران و مدیران کل افزایش یافته است اما اختیار بدون پول به چه درد می‌خورد؟ امروز در استان‌ها قیمت‌ها ثبات ندارد و فروشندگان خوراکی‌ها خصوصا در حاشیه شهرها هم گران می‌فروشند و هم کم فروشی می‌کنند. در استان فارس اداره تعزیرات در سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان درآمد داشته است اما  ای کاش یک ریال از این پول برای توسعه و تجهیز تعزیرات صرف می شد.

این نماینده مجلس با انتقاد وضعیت بودجه ادارات استان‌ها و همچنین بی عدالتی در ساختار اداری کشور گفت: سیستم اداری کشور مشکلات زیادی دارد و حقوق و مزایا به حد کافی پرداخت نمی‌شود و نارضایتی پرسنل به مردم منتقل می شود؛ در یک اداره چند نوع رابطه استخدامی وجود دارد که موجب بی عدالتی و عصبانی کردن جامعه کرده است.

پاک فطرت در پایان «بی عدالتی در توزیع بودجه»، ‌«قطعی آب»،‌ «ناکافی بودن سرانه ورزشی»، «نداشتن جاده کمربندی»، ‌«مطالبات گندم کاران» و همچنین «پروژه های نیمه تمام» را به عنوان مشکلات حوزه انتخابیه خود عنوان کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha