• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402042717553
  • خبرنگار : 50310

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی استان:

رشد ۴۳ درصدی بودجه عمرانی فرصتی برای توسعه لرستان است

رشد ۴۳ درصدی بودجه عمرانی فرصتی برای توسعه لرستان است

ایسنا/لرستان یک اقتصاددان گفت: رشد ۴۳ درصدی بودجه عمرانی لرستان در بودجه ۱۴۰۲ فرصتی کم نظیر برای رشد و توسعه استان است.

علی محمدی‌فر بیست و هفتم تیر ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌ها و رایزنی‌های چند ماهه استاندار لرستان و تیم اقتصادی استانداری و اطلاع‌رسانی مشکلات و کمبودها و نیازهای استان محروم لرستان به دولت، بودجه عمرانی استان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل حدود ۴۳ درصد افزایش یافت و به رقم ۳۴۵۰ میلیارد تومان رسید.

وی گفت: در لرستان بیش از ۲۰۰۰ پروژه عمرانی داریم که بخشی از پروژه‌های استانی و بخشی از این پروژه ملی هستند و در حال حاضر ۹۷۶ پروژه عمرانی در لرستان فعال هستند.

محمدی‌فر گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی بر زمین مانده از دولت‌های قبلی مطالبه مردم لرستان است و اجرای این پروژه‌ها محرومیت را از چهره لرستان خواهد شست و روحیه نشاط و امید را ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن لرستان افزود: پروژه‌های عمرانی مانند راه‌آهن دورود به خرم‌آباد، تکمیل چهار خطه کوهدشت به خرم‌آباد و محور خرم‌آباد به پلدختر، تکمیل بیمارستان رازی کوهدشت، سد تنگ معشوره کوهدشت و زیبامحمد به همراه شبکه آبیاری و زهکشی، خط تکمیلی انتقال آب از سد کاکارضا به تصفیه‌خانه شهر خرم‌آباد، احداث سد خاکی عالی‌محمود الیگودرز، محور بروجرد - اشترینان، فاز دوم دانشکده دامپزشکی لرستان و دانشکده پرستاری الیگودرز و انتقال آب از سد سیمره دشت تشنه رومشکان و تکمیل برج‌های دو قلو کیو ... از جمله مطالبات مردم لرستان هستند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در بودجه سال ۱۴۰۲ با پیگیری انجام شده و نظر مساعد دولت انقلابی در راستای محرومیت زدایی و توجه به مناطق محروم و کم برخوردار بودجه قابل قبولی برای لرستان مصوب شده به نحوی که استان در تخصیص اعتبار عمرانی رتبه ۱۲ را در کشور دارد

محمدی‌فر تأکید کرد: جذب این اعتبارات از مرکز از تخصیص آن مهم‌تر بوده و لازم است همه کسانی که دغدغه لرستان آباد و توسعه یافته را دارند علی الخصوص رسانه‌های جمعی و خبرنگاران و صاحبان قلم و تریبون دارها با ایجاد فضای همدلی و حمایت از استاندار و تیم اقتصادی استانداری قدرت رایزنی آن‌ها را بالاتر ببریم تا شاهد لرستانی آباد و توسعه یافته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha