• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 1402042717676
  • خبرنگار : 30057

استقرار ۳۰ شرکت دانش‌بنیان زیستی در ساختمان جدید پژوهشگاه ژنتیک

استقرار ۳۰ شرکت دانش‌بنیان زیستی در ساختمان جدید پژوهشگاه ژنتیک

با راه‌اندازی ساختمان جدید مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه ژنتیک در آن مستقر می‌شوند.

به گزارش ایسنا امروز طی مراسمی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ساختمان جدید مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در این پژوهشگاه افتتاح شد.

این ساختمان در بنایی به مساحت  ۱۰ هزار متر مربع در چهار طبقه تاسیس شد و با افتتاح آن قرار است  ۳۰ شرکت دانش‌بنیان و واحدهای فناور در آن مستقر شوند.

شرکت‌های پذیرش شده در این ساختمان در حوزه ژنتیک و زیست فناوری خواهند بود. این ساختمان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه زیست فناوری راه‌اندازی شد.

در این مراسم جواد محمدی، رئیس پژوهشگاه ملی مهندس ژنتیک و زیست‌فناوری، گفت: در ساختمان جدید ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر از جوانان ۲۰ تا ۳۰ سال فعال در حوزه زیست فناوری در قالب همکاران شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر می‌شوند و مرحله دوم این پروژه نیز تا یک سال آینده رونمایی خواهد شد.

محمدی، مجموع سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این ساختمان را ۲ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و یادآور شد: نگاه خوبی به پژوهشگاه‌ها وجود ندارد، ولی باید بدانیم ۹۵ درصد دانش‌آموخته‌های پژوهشگاه ژنتیک در رشته تخصصی خود شاغل می‌شوند.

وی تاکید کرد: پروژه‌های تحقیقاتی و فناوری این پژوهشگاه را به سمت اولویت‌های ملی متمرکز کردیم و برای این هدف سراغ صنایع، دانشگاه‌های بزرگ و دستگاه‌های مختلف رفتیم و خواستیم نیازهای خود را اعلام کنند تا در پژوهشگاه تولید شود. اعضای هیات علمی هم ماموریت‌های خاص پیدا کردند و از هر عضو خواستیم جهت تامین یک هدف مشخص کار کنند.

وی یادآور شد: برای تحقق اهداف پژوهشگاه از ترکیب دو راهبرد عرضه محوری و تقاضا محوری استفاده کردیم که اولویت نقشه جامع علمی کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha