• سه‌شنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402042717823
  • خبرنگار : 71592

علامت سؤال درباره سفرهای پی در پی وزیر رژیم صهیونیستی به مراکش

علامت سؤال درباره سفرهای پی در پی وزیر رژیم صهیونیستی به مراکش

سفر وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی به مراکش دو بار ظرف یک ماه سوالاتی را برانگیخته است به ویژه که وی به دفترش دستور داده هیچ اطلاعاتی درباره این سفرهای رسمی ارائه ندهد.

به گزارش ایسنا، با وجود این سانسور، روزنامه "یسرائیل هیوم" به نقل از مسوولان سیاسی رژیم صهیونیستی که نامشان را فاش نکرد، نوشت، سفر عیدیت سلیمان، وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی به مراکش با حضور کارمندان شورای امنیت داخلی این رژیم صورت گرفت و این دو سفر متوالی با محوریت یک موضوع سیاسی مشترک است که افشای آن ممکن نیست.

تحقیقات این روزنامه نشان می دهد که شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از وزارت محیط زیست خواسته هیچ گونه اطلاعاتی درباره این سفرها و اینکه طرف هایی که در این سفر همراه بودند، فاش نکند.

طبق آنچه روزنامه "یسرائیل هیوم" به نقل از منابع آگاه نوشته، این شورا از ابتدای ماه جاری میلادی به وزیر سلیمان دستور داد به دلیل حساسیت سیاسی و نیز نگرانی از اینکه افشای اسامی کارمندان شورا و مناصب آنها به روابط خارجی آسیب بزند، جزئیات این سفرها را بازگو نکند.

پس از پرس وجوهای رسانه ها از دفتر سلیمان، مدیر دفتر وی بیانیه ای صادر کرد و در آن نوشت، هدف از این سفر سیاسی بود با این وجود با مشورت با شورای امنیت داخلی امکان بیان جزئیات اهداف سفر وجود ندارد و اینکه طرف های دعوت کننده یا کارمندان شورای امنیت داخلی چه کسانی بودند زیرا این نگرانی وجود دارد که روابط خارجی رژیم صهیونیستی متضرر شود.

زمان های سفر سلیمان به مراکش خیلی نزدیک به هم است و همین مساله با وجودی که وزیران صهیونیستی مراکش را مقصد دلخواه خود می دانند، سوالاتی را مطرح کرده است.

همین که دستورکار سفر همچنان مخفی مانده، علامت سوال ها را بیشتر کرده و این احتمال را می دهد که صحبت ها در مورد یک رویداد سیاسی است که باید محرمانه بماند.

در کنار جدول زمانی محرمانه، دفتر سلیمان تنها اطلاعاتی درباره دو نشست داده است که او در مراکش داشته است یکی با همتای مراکشی خود و دیگری با رئیس سازمان صنعتگران این کشور. او همچنین از اماکن یهودی در مراکش که پدر و مادرش در آن زندگی میکردند، دیدن کرد.

روز یکشنبه دیوان سلطنتی مراکش اعلام کرد، رژیم صهیونیستی حاکمیت رباط بر منطقه صحرای غربی را به رسمیت شناخت.

خبرگزاری مراکش اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیامی به محمد ششم، پادشاه مراکش فرستاد.

براساس این پیام، نتانیاهو تاکید کرده، این  موضع گیری تل آویو در تمامی اقدامات و اسناد مربوطه دولت رژیم صهیونیستی نمود خواهد یافت. تل آویو این تصمیم را به سازمان ملل، سازمان های منطقه ای و بین المللی که رژیم صهیونیستی در آنها عضویت دارد و به همه کشورهایی که تل آویو با آنها روابط دیپلماتیک دارد، ابلاغ می کند.

نتانیاهو در پیامش به محمد ششم اعلام کرده که رژیم صهیونیستی در حال بررسی گشایش کنسولگری در شهر الداخله است.

دسامبر ۲۰۲۰ مراکش از سرگیری روابط دیپلماتیک خود با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha