• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402042817987
  • خبرنگار : 50201

فرماندار چالوس:

چالوس نیازمند نگاه ملی است

چالوس نیازمند نگاه ملی است

ایسنا/مازندران فرماندار چالوس با تاکید براینکه این شهرستان در تمام فصول سال با جمعیت مسافران از پایتخت و سایر استان‌های کشور مواجه است، گفت: لازم است در قبال خدمات ملی که به مسافران و گردشگران داده می‌شود توجه و اعتبارات ملی هم به مازندران به ویژه غرب استان داده شود.

علی قاسمی شامگاه سه شنبه ۲۷ تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حوزه عمران راه، جاده چالوس به عنوان چهارمین جاده زیبای جهان و محور اصلی تردد به مازندران از محورهای گردشگر پذیر به سمت شمال است، اظهار کرد: ایمن سازی جاده چالوس در دستورکار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

وی افزود: در جاده چالوس ۱۴ نقطه حادثه خیز شناسایی شد که در سفر یک روزه رئیس جمهوری در افتتاح قطعه ۲ آزاد راه تهران-شمال و کلنگ زنی قطعه سوم آزاد راه تهران-شمال اهمیت جاده فعلی چالوس؛ نیاز به نگاه و اعتبار ملی را به ایشان گزارش دادم که به وزیر راه و شهرسازی دستور دادند تا در این زمینه اقدام و با جدیت کار ایمن سازی جاده و نصب گالری و فنس های سوئیسی در سال جاری پیگیری شود.

احداث و تکمیل زیرساخت های چالوس در زمره قطعه پنجم آزاد راه تهران-شمال

قاسمی در خصوص آزاد راه تهران-شمال که یک پروژه ملی است، گفت: دولت سیزدهم اقدامات ویژه ای برای امنیت و توسعه  این شهرستان انجام داده و شاهد بهره برداری قطعه ۲ به طول ۲۳ کیلومتر و تسریع در احداث قطعه ۳ به طول ۵۳ کیلومترهستیم.

فرماندار چالوس یادآور شد: احداث و تکمیل زیرساخت های شهرستان چالوس باید در زمره قطعه ۵ آزاد راه تهران-شمال قرار گیرد و از هم اکنون وزارت راه و شهرسازی تدابیر و برنامه ریزی در این مورد را در دستور کار قرار دهد.

قاسمی با بیان اینکه درحوزه مسائل زیر ساختی شهرستان چالوس برای گاز رسانی به روستاهای بالادست مرزن آباد جلسات متعددی برگزار و تصمیمات مطلوبی هم گرفته شد، اظهار کرد: هم اکنون شاهد تسریع در انجام عملیات در این حوزه هستیم، در سال جاری ۱۱ روستای کوهستانی بخش مرزن آباد از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و در سال آتی هم به  ۱۰ روستا گاز رسانی خواهد شد.

نماینده عالی دولت در چالوس با توجه به ضرورت زیر ساخت های اساسی این شهرستان گفت: در خصوص مسائلی همچون آب که یکی از مشکلات اساسی در شهرستان محسوب می شود پیگیری و اقداماتی صورت گرفته تا مشکلات آب شرب کاهش یابد. در اینباره پیگیری‌های لازم را در وزارت نیرو هم داشتیم.

توسعه عمرانی، شهری و گردشگری چالوس

قاسمی به حوزه گردشگری شهرستان چالوس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر توسط بخش خصوصی، مجموعه نمک ابرود و همچنین شهرداری های چالوس و هچیرود اقدامات خوبی از جمله پیاده روسازی و جاده ساحلی صورت گرفته و شهرداران چالوس، هچیرود و مرزن اباد عملکرد و فعالیت های خوبی در موضوع تملک و آزادسازی انجام دادند.

فرماندار چالوس به رفع مشکلات شهرک صنعتی این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: هدف ما تحقق شعار سال" کاهش تورم و رشد تولید" است؛ این مهم با توسعه و رفع مشکلات شهرک های صنعتی محقق می‌شود.

 این مسئول با تاکید براینکه شهرستان چالوس در تمام فصول سال با جمعیت مسافران از پایتخت مواجه است، خاطرنشان کرد: لازم است در قابل خدمات ملی که به مسافران و گردشگران داده می‌شود توجه و اعتبارات ملی هم به مازندران به ویژه غرب استان داده شود.

پویایی مجمع خیرین سلامت در چالوس

قاسمی به نقش و تلاش های مجمع خیرین سلامت و مجامع این چنینی در چالوس را ستودنی دانست و افزود: در سال گذشته مجمع خیرین سلامت با کمک ۲۰ میلیاردتومان به ساخت و بهره برداری مرکز جامع سلامت هچیرود کمک کرد.

قاسمی در ادامه تاکید کرد: این مجمع در سال جاری هم کمک به ساخت و بهره برداری آنژیوگرافی در بیمارستان طالقانی را کلید زد و پیگیر کار است.

وی نقش خیرین چالوسی را در بخش سلامت، آموزش و پرورش و ساخت و تجهیز مدارس، احداث و تکمیل مصلی و احداث و تجهیز ساختمان برای محرومین را حائز اهمیت و از تلاش های  آنان قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha