• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042818318
  • خبرنگار : 50604

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد؛

بخشش ۲ محکوم به قصاص در پویش «به عشق حسین می‌بخشم»

بخشش ۲ محکوم به قصاص در پویش «به عشق حسین می‌بخشم»

ایسنا/گلستان رئیس دادگستری گلستان با اشاره به آغاز پویش «به حرمت حسین(ع) می بخشم» گفت: این پویش از روز گذشته در استان گلستان آغاز شده و در همین مدت کوتاه دو محکوم به قصاص به حرمت سیدالشهدا (ع) از چوبه دار رهایی یافتند.

حیدر آسیابی، صبح چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ در گفتگو با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به آغاز پویش «به حرمت امام حسین (ع) می‌بخشم» در استان گلستان، اظهار کرد:  این پویش تا پایان محرم و صفر ادامه دارد.

وی افزود: در قالب پویش «به عشق حسین (ع) می‌بخشم» تلاش‌ها به صورت ویژه برای ترغیب طرفین پرونده‌ها به صلح و سازش به خصوص پرونده‌های مهم، متمرکز می‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان با تاکید بر اینکه علاوه بر اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران، ریش سفیدان، علما و افراد اثرگذار نیز در این پویش برای کمک دستگاه قضایی استان پای کار خواهند آمد، خاطرنشان کرد: این عزیزان در کنار ما خواهند بود تا برای حل و فصل مسالمت‌آمیز پرونده‌ها و حل اختلافات طرفین، کمک کنند.

آسیابی ادامه داد: این پویش از دیروز در استان آغاز شده است و در همین مدت دو محکوم به قصاص یکی در زندان گرگان و دیگری در زندان گنبدکاووس با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف و صلح یاران با گذشت اولیای دم بخشیده شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه یکی از این محکومان به قصاص در زندان گنبدکاووس، پدر یک خانواده است که سال‌ها پیش در یک دعوای خانوادگی، متأسفانه سبب مرگ همسرش شده است، گفت: این فرد به درخواست فرزندان خود که اولیای دم هستند به قصاص محکوم شد و پس از در نوبت اجرا قرار گرفتن حکم، با وجود بارها پادرمیانی صلح یاران و بزرگان و ریش سفیدان خانواده اولیای دم راضی به بخشیدن پدر خود نشده بودند.

وی تصریح کرد: روز گذشته با پادرمیانی دادستانی شهرستان کلاله و تعدادی از صلح یاران، در نهایت فرزندان این مرد به حرمت ماه محرم، پدر خود را بخشیدند و این محکوم پس از ۱۷ سال آزاد شد.

آسیابی با اشاره به اینکه دومین محکوم به قصاص هم یک مرد میانسال است که پس از هفت سال اولیای دم، بزرگوارانه راضی به گذشت شدند و به حرمت ماه محرم از قصاص گذشتند، گفت: با این دو پرونده تعداد محکومان به قصاص که از ابتدای امسال در گلستان بخشیده شدند، به چهار تَن رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha