• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042818330
  • خبرنگار : 50105

آیا رسانه‌های اجتماعی می‌توانند کتاب خواندن را ترویج کنند؟

آیا رسانه‌های اجتماعی می‌توانند کتاب خواندن را ترویج کنند؟

ایسنا/خراسان رضوی دانش‌آموزان بریتانیا و ایرلند در سال تحصیلی که در جولای ۲۰۲۲ به پایان رسید، ۲۷ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۶۵۷ کتاب مطالعه کردند که نسبت به سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشت.

به نقل از ویفروم، گزارش جدید حاکی از آن است که اکنون به احتمال زیاد الگوهای مطالعه در برخی از پلتفرم‌ها باعث افزایش موارد مطالعه بیشتر کودکان شده است.

خواندن، پیامدهای شناختی دارد که فراتر از وظیفه فوری آن یعنی برداشتن معنا از متنی خاص است.

آلیسون تارانت، محقق این بررسی اظهار کرد که نادیده گرفتن نتایج بسیاری از تحقیقات در مورد فواید مطالعه برای لذت بردن سخت است و این موارد شامل اکتساب واژگان بیشتر، رفاه و سخنوری است و عادت به مطالعه برای موفقیت تحصیلی مهمتر از وضعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده خواهد بود.

این گزارش خاطرنشان کرد که مطالعه در دوران کودکی می‌تواند به مزایای دیگری در بزرگسالی مانند تمرکز حواس منجر شود.

بر اساس نتایج تحقیقات، در فقیرترین کشورهای جهان، ۹۰ درصد از کودکان وقتی به پایان دبستان می‌رسند قادر به خواندن با درک مطلب نیستند در حالی که آمار در کشورهای ثروتمند بهتر است، هنوز حدود ۹ درصد از کودکان در کشورهای با درآمد بالا هستند که در پایان دبستان نمی‌توانند با درک مطلب بخوانند و این مورد بر لزوم تشویق به مطالعه در هر مرحله تاکید می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha