• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402042818387
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

دستگیری سارقان باتری با ۳۰ فقره سرقت در مراغه

دستگیری سارقان باتری با ۳۰ فقره سرقت در مراغه

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از دستگیری دو سارق با ۳۰ فقره سرقت باتری و محتویات داخل خودرو خبر داد. 

سرهنگ توحید فارسی با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو از جمله باتری، دستگیری سارقان در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ و ۱۲ قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، دو سارق را در این خصوص شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آنان را دستگیر کردند.

وی بیان کرد: متهمان ابتدا در اظهارات خود منکر هرگونه جرم و اتهامی شدند اما با روبه رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشوده و به ۳۰ فقره سرقت باتری و محتویات داخل خودرو اعتراف کردند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه این سارقین مقادیر قابل توجهی اقلام مسروقه از جمله انواع باتری، سیستم صوتی، آچار الات و... کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی مراغه به شهروندان توصیه کرد وسایل نقلیه خود را به دزدگیر و سیستم‌های ضدسرقت مجهز کنند و خودروی خود را در جای ایمن پارک و از عدم آسیب پذیری آن در برابر سرقت مطمئن شوند.

دستگیری سارق حرفه‌ای با ۱۰ فقره سرقت در مراغه

سرهنگ فارسی در تشریح این خبر گفت: در پی چند فقره سرقت قطعات و لوازم داخل خودرو در سطح شهرستان موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقاتی پلیسی و انجام گشت‌زنی‌های هدفمند شبانه‌روزی یک سارق سابقه دار را در این راستا دستگیر کرده و برای بررسی بیشتر به مقر انتظامی انتقال دادند.

این مقام انتظامی بیان کرد: متهم در بازجویی‌های فنی به عمل آمده با مشاهده اسناد و مدارک به دست آمده و بازسازی صحنه تاکنون به هشت فقره سرقت محتویات و لوازم داخل خودرو و دو فقره سرقت از منزل در سطح شهر مراغه اعتراف کرده و از مخفیگاه وی وسایل مسروقه قابل توجهی از جمله باطری و باند، لاستیک و... کشف شد.

سرهنگ فارسی با بیان اینکه متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به همشهریان توصیه کرد به هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت که توسط کارشناسان انتظامی ارائه می‌شود توجه داشته باشند.

وی افزود: خودرو و موتورسیکلت خود را در مکان مطمئن پارک نموده و در جهت پیشگیری از سرقت، خودرو خود را به تجهیزات ایمنی لازم از قبیل قفل مرکزی، دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان مجهز کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ و تقدیر و پیشنهادات خود را به شماره تلفن ۱۹۷ گزارش کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha