• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402042818403
  • خبرنگار : 50490

پوشاک به عنوان زنجیره ارزش راهبردی و صنعت اول مازندران تصویب شد

پوشاک به عنوان زنجیره ارزش راهبردی و صنعت اول مازندران تصویب شد

ایسنا/مازندران مشاور استاندار و راهبر زنجیره‌های ارزش راهبردی مازندران با اشاره به اینکه مجموعه جهاد دانشگاهی موفق شد تا مصوب کند که پوشاک زنجیره ارزش راهبردی و صنعت اول استان شود، اظهار کرد: چون این صنعت هم اشتغال به همراه دارد هم می تواند ایجاد ارزش افزوده کند.

محمود مهدیزاده امروز در آیین اختتامیه جشنواره فن بازار پوشاک که در بابل برگزار شد با اشاره به اینکه ایران هیچ کالایی در زنجیره ارزش جهانی ندارد و این محوری ترین عامل تحریم علیه کشور ما است، گفت: ما حتی ۲۰درصد سهم بازار از یک کالا را در یک کشور نداریم چون نتوانستیم و یاد نگرفتیم کالای رقابت پذیر تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه لازم است کارها به صورت مشارکتی باشد و این مهم ترین ضعف ما در حوزه کارآفرینی است، تصریح کرد: گوگل ۴۰۰ هزار پرسنل دارد که ۶۰ هزار نفر ارشد و دکتری از بهترین دانشگاه های جهان هستند ولی به کار در گوگل افتخار می کنند، یک مجموعه در ایران پیدا نمی شود که چنین کار مشارکتی داشته باشند چون یاد نگرفتیم باهم کار کنیم در ایران همه کارآفرین و مدیرعامل هستند، راهکار این است که باید باهم باشیم وکالای رقابت پذیر تولید کنیم تا سهم بازار را به خود اختصاص دهیم.

مهدیزاده گفت: اگر فکر می کنید کارآفرین هستید و می توانید سهم بازار را بگیرید سخت در اشتباه هستید اگر کل پوشاک مازندران یک برند شود شاید بتوانیم سهم بازار را در اختیار داشته باشیم.

وی یادآور شد: برای اینکه کالای رقابت پذیر تولید کنید باید در حجم انبوه و پیوسته تولید کنید وقتی تولید تخصصی شد بشر به سمت رفاه رفته و دیگر نمی تواند همه چیز را خود تولید کند.

پوشاک به عنوان زنجیره ارزش راهبردی و صنعت اول مازندران تصویب شد

مشاور استاندار مازندران خواستار مشارکت بخش خصوصی شد و تصریح کرد: اگر بخش خصوصی با ما همراه باشد و بتوانیم سهم بازار را بگیریم هیچ کشوری قادر نیست ما را تحریم کند.

این راهبر زنجیره های ارزش راهبردی مازندران یادآور شد: بنگلادش دومین تولید کننده پوشاک دنیاست، پاکستان اگر تحریم شود ۷۰ درصد رویدادهای ورزشی جهان برگزار نمی‌شود، ویتنام تحریم شود کفش جهان دچارمشکل می شود اما اگر ایران تحریم شود اتفاقی نمی افتد لذا کسانی که فکر می کنند اگر جمهوری اسلامی برکنار شود تحریم‌ها برداشته می شود سخت در اشتباه هستند مشکل نداشتن سهم بازار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha