• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 1402042818417
  • خبرنگار : 71381

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و هشتم تیر ماه ۱۴۰۲هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت، ضمن تاکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اظهارکرد: در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، موفقیت‌های حاصله در بازگرداندن واحدهای تولیدی و صنعتی راکد به چرخه تولید، علاوه بر کمک به رشد و رونق اقتصادی، باعث احیای فرصت‌های شغلی از دست رفته و ارتقای امید و اعتماد عمومی می‌شود و به سایر فعالان اقتصادی نیز این امیدواری را می‌بخشد که دولت در حمایت و پشتیبانی از رونق تولید عزم جدی دارد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور،‌ علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست،‌ انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور، امیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران،‌ حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی،‌ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت،‌علیرضا زاکانی شهردار تهران را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

تکذیب دستور رئیس جمهور برای بازگشت «گشت‌های حجاب»

انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خبر مربوط به دستور رئیس جمهور برای بازگشت «گشت‌های خودرویی حجاب» را تکذیب و تاکید کرد که مسئول اجرایی نیستیم، دستور را نشنیده‌ام؛ از مسئولان وزارت کشور بپرسید.

وی درباره این که گفته شده این مساله دستور رئیس جمهور بوده تاکید کرد که چنین چیزی نشنیده‌ایم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

لایحه جامع انتخابات در نوبت بررسی در دولت است

محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مورد لایحه جامع انتخابات کشور گفت: لایحه جامع انتخابات را وزارت کشور تهیه کرده و در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت در نوبت بررسی است، مربوط به انتخابات خاصی نیست بر مبنای سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری است. یعنی در آن چارچوب وزارت کشور این کار را انجام داده است. ان شاء الله زودتر در نوبت قرار گیرد.

وی درباره این‌که چرا لایحه استرداد شده است؟ گفت: این لایحه‌ای است که این دولت تهیه کرده در واقع از قبل بوده بعد آن را کامل کردند و براساس سیاست های کلی تهیه شده است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توضیحات وزیر دفاع درباره خبر پیشنهاد عربستان برای خرید پهپاد ایرانی

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد خرید پهپاد از عربستان داشته‌ایم یا نه، اظهار کرد: اینگونه نیست که بخواهیم یک کشور خاص را مورد توجه قرار دهیم‌ ،ولی ما چون قدرت پهپادی در دنیا هستیم، قطعاً این موضوع نقش مهمی در قدرت نظامی، کشاورزی، صنعتی دارد و غالب کشورها به دنبال این هستند که برای ارتقای توان دفاعی خود بیایند و از پهپاد استفاده کنند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

وضعیت آب دریاچه سد چمشیر مناسب است

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه برخی مراجع دانشگاهی و سمن‌ها با توجه به سازنده زمین شناسی که در حوزه آبخیز سد چمشیر وجود دارد معتقد بودند که این سازنده‌ها از لحاظ بارگذاری با مشکل مواجه می شوند، املاح دارند و کیفیت آب را تغییر می‌دهند، گفت: از دی‌ماه سال گذشته تا کنون نمونه‌برداری‌های روزانه نشان می‌دهد که کیفیت آب و تغییرات در دریاچه سد چمشیر بسیار ناچیز و کیفیت آب دریاچه در وضعیت مناسب است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

در بین اعضای دولت افرادی دارای شرایط رئیس سازمان اداری استخدامی هستند

محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور درباره آخرین وضعیت رسیدگی به موضوع ابطال حکم ریس جمهور برای رئیس سازمان اداری استخدامی، اظهار کرد: با دستور رئیس قوه قضائیه، موضوع در دیوان عدالت اداری مطرح شده است. بنای دولت این است که به احکام قانونی پایبند باشد. بزودی جلسه ای در هیات عمومی دیوان عدالت اداری برگزار می شود و تکلیف مشخص می شود. ما را با هم دعوت کردند و ما نظر خود را بیان می کنیم و هر تصمیمی گرفته شد پایبند هستیم. 

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از اعضای هیات دولت کسانی هستند که شرایط رئیس سازمان اداری استخدامی را داشته باشند، گفت: بله کسانی هستند، ولی فقط حکم درباره وی داده شده است. 

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

آسیب های هک سایت بنیاد شهید از زبان قاضی زاده هاشمی

امیرحسین قاضی زاده هاشمی رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به هک سایت این سازمان اعلام کرد که این هک ما را به قبل از هوشمندسازی برگرداند.

وی افزود: به لحاظ عملکرد اداری به ما ضربه زدند ما توانسته بودیم همه خدمات خود را هوشمند ارائه کنیم ولی این هک ما را به قبل از هوشمندسازی برگرداند و در اجرا اخلال ایجاد کرد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

«مولدسازی» سرمایه‌های راکد دولت را در اختیار مردم قرار می‌دهد

حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با بیان اینکه اثر مهم مولدسازی این است که سرمایه‌های راکد دولت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، افزود: از این طریق کسانی که اهل سرمایه گذاری هستند می توانند شرکت کنند و با استفاده از  سرمایه‌های خود برای پیشرفت اقتصاد کشور گام بردارند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

رکورد مصرف روزانه بنزین به دلیل رونق سفرهای زمینی شکسته شد

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به پرسشی درباره گلایه رییس فراکسیون گردشگری مجلس نسبت به گرانی هزینه سفر اظهار کرد: در جلسه هیئت دولت وزیر نفت گزارشی را ارائه کرد که به علت افزایش سفرها و رونق گردشگری، مصرف بنزین خیلی بالا رفته است و میانگین مصرف بنزین در طول روزهای اخیر به ۱۲۷ میلیون لیتر در روز رسیده است که رکوردی استثنایی است در حالی که ظرفیت و توان تولید بنزین در کشور روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

واکنش وزیر ارشاد به احکام صادره برای برخی سلبریتی‌ها

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به احکام صادر شده برای برخی سلبریتی‌ها مبنی بر مراجعه به مراکز مشاوره، گفت: از این به بعد کمیته مشخصی با نمایندگانی از بخش‌های مختلف شکل می‌گیرد تا دولت در مسیر شفافیت و فراهم‌کردن امکان دفاع و اعتراض به حکم برای همه اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه حرکت کند. معتقدم این امر حتماً باید در یک روند روشن اتفاق بیفتد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

واکنش سخنگوی دولت به شایعه گران شدن بنزین

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در واکنش به شایعه گران شدن بنزین گفت: به این شایعات باید خندید.

بهادری جهرمی همچنین از موافقت هیئت وزیران با لایحه‌ای برای اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این لایحه صرفاً ناظر بر مواردی است که به نظر می‌رسد قانون بودجه با ناترازی یا موانعی برای اجرا مواجه است و ضرورت اصلاح آن احساس می‌شود. 

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

میزان قابل توجهی زمین برای ساخت مسکن واگذار شده است

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره علت غیبت وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در حیاط دولت اظهار کرد: بخش بزرگی از اقدام عمرانی و فعالیت‌های امیدبخشی که در دولت صورت می‌گیرد از جمله در حوزه مسکن و واگذاری زمین، بار عمده‌اش بر عهده وزیر راه و شهرسازی است. وی در بحث راهسازی پیشرو است که نمونه آن در یاسوج است. استانی نیست که رئیس‌جمهور برود و چند طرح راه وشهرسازی نداشته باشیم. میزان قابل توجهی در بحث مسکن، واگذاری زمین انجام داده که بخش عمده‌ای از مشکلات مردم در حوزه مسکن رفع شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

نقش دانش هسته‌ای در زندگی مردم به کتاب‌های درسی می‌آید

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد که کارهای عملی و اجرایی در سازمان انرژی اتمی در دستور کار داریم که دانش و فناوری هسته‌ای و نقش آن در زندگی مردم در کتاب‌های درسی از مقطع دبستان به بالا بیاید تا بچه‌ها با این علم و دانش بیشتر و اصولی‌تر آشنا شوند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

ثبت ۱۳۸۰ فرصت بورسی صنعتی در دفترچه کنکور امسال

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد که امروز  ۱۳۸۰  نفر فرصت بورسیه صنعتی در شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی در دفترچه کنکور امسال  ثبت خواهد شد که این شروع جذب دانشجو در دوره کارشناسی با در نظر گرفتن کار و آموزش در حین تحصیل است.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

ارز مورد نیاز برای تهیه واگن متروی تهران تأمین شد/خانه اندیشمندان تنها برای به یک طیف نیست

علیرضا زاکانی شهردار تهران در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت تأمین ارز برای خرید واگن مترو و توسعه خطوط مترو در تهران، بیان کرد:  این کار انجام شده و الان به بانک ابلاغ شده که واریز شود. منابع از محلی بوده که دولت تعیین کرده است.

وی همچنین درباره پلمب خانه اندیشمندان، گفت: سیاست شهرداری درباره خانه اندیشمندان یا هر مجموعه‌ای که متعلق به شهرداری بوده و در اختیار دیگران است، این است که به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار گیرد، نه اینکه یک طیف آن مجموعه را برای امیال خود در اختیار  بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha