• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1402042818527
  • خبرنگار : 71579

در دیدار همتای ایرانی،

وزیر دادگستری سوریه: برای تجاوزهای رژیم صهیونیستی باید یک بازدارنده قانونی وجود داشته باشد

وزیر دادگستری سوریه: برای تجاوزهای رژیم صهیونیستی باید یک بازدارنده قانونی وجود داشته باشد

وزرای دادگستری ایران و سوریه در دمشق دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری ایران که در راس هیاتی به سوریه سفر کرده است با قاضی احمد السید، وزیر دادگستری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درخصوص همکاری‌های مشترک در زمینه فعالیت‌های حقوقی و قضایی بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار، ساز و کار تشکیل کمیته حقوقی مشترک با هدف دفاع از مسائل مشترک دو کشور در مجامع بین‌المللی و محکومیت جنایات انجام شده به ویژه اینکه ایران تجربیات موفقی در محکومیت استکبار آمریکا در سطح بین المللی دارد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

السید در این دیدار با تاکید بر عمق روابط راهبردی و تاریخی سوریه و ایران از موضع ایران در حمایت از سوریه قدردانی کرد.

وی همچنین با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته حقوقی مشترک برای دفاع از مسائل دوجانبه، ارتقای تبادل تجربیات در امور قضایی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همایش‌های بین‌المللی در این زمینه را ضروری دانست.

وزیر دادگستری سوریه در ادامه تاکید کرد: اقدامات ظالمانه و یکجانبه تحمیل شده بر سوریه و ایران نقض آشکار اساسی‌ترین قواعد حقوق بین‌الملل و حقوق بشر است. ما خواستار اجرای قوانین بین‌المللی هستیم. برای تجاوزهای رژیم صهیونیستی به سوریه باید یک بازدارنده قانونی وجود داشته باشد. ما همچنین خواهان آن هستیم که قوانین بین‌المللی به حالت عادی خود بازگردد و مطابق میل برخی در غرب اعمال نشود.

از سوی دیگر رحیمی نیز با تمجید از روابط دوستانه و مستحکم سوریه و ایران، حمایت تهران از سوریه در جنگ با تروریسم را نتیجه این روابط متمایز و ریشه‌دار دانست و بر حمایت ایران از سوریه در بازسازی این کشور تاکید کرد.

وی همچنین بر نقش وزارتخانه‌های دادگستری سوریه و ایران در مقابله با سلطه طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

رحیمی گفت: ما در این مرحله با جنگ حقوقی روبرو هستیم و باید از کشورهای خود به خوبی دفاع کنیم. ما می‌خواهیم جنایات علیه سوریه و کشورهای محور مقاومت در مجامع بین‌المللی محکوم شود.

وزیر دادگستری ایران در ادامه خاطرنشان کرد: سفر اخیر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران به سوریه و دیدار وی با بشار اسد، نقطه عطفی جدید و متمایز در روابط سوریه و ایران به ویژه پس از برقراری امنیت و آرامش در سوریه بود.

وی اظهار داشت: روابط سیاسی و نظامی ایران و سوریه در سال‌های جنگ به بالاترین سطح خود رسیده است.

رحیمی گفت: در سفرم به سوریه موضوعاتی را که در سفر رئیس جمهور ایران به ویژه در حوزه قضایی مطرح شد، پیگیری خواهم کرد. همچنین موضوع تشکیل کمیته حقوقی مشترک را پیگیری می‌کنم و از طریق آن از نیروهای استکبار و مجامع بین‌المللی بخواهیم خساراتی را که در نتیجه تروریسم خود در سوریه به جا گذاشته‌اند، جبران کنند. علاوه بر این، در مورد یادداشت تفاهم و توافقات دوجانبه امضا شده بحث خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha