• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402042818549
  • خبرنگار : 71129

شرکت پیمانکار سیا از سران کشورهای آمریکای لاتین جاسوسی می‌کرد

شرکت پیمانکار سیا از سران کشورهای آمریکای لاتین جاسوسی می‌کرد
رئیس جمهوری سابق اکوادور

روزنامه ال پائیس نوشت، یکی از شرکت‌های امنیتی اسپانیا بابت جاسوسی از تعدادی از سران کشورهای آمریکای لاتین مورد تحقیق قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه با اشاره به روند دادگاهی پیشتر مدعی شده بود که همین شرکت که UC Global, S.L نام دارد از جانب سیا از جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس شنود کرده بود.

این روزنامه همچنین نوشت، این سوءظن جدید پس از آن مطرح شد که یک قاضی اسپانیایی دستور بررسی جدید یک لپ تاپ متعلق به دیوید مورالس، رئیس این کمپانی را صادر کرد.

مقام‌های اسپانیایی تحقیقاتی را درباره فعالیت‌های این مرد که به سال ۲۰۱۹ بر می‌گردد، آغاز کرده‌اند.

شواهد جدید نشان می‌دهد که مورالس و کارمندانش همچنین به صورت مخفیانه نشست‌های رافائل کوره‌آ، رئیس جمهوری سابق اکوادور را با چهار رئیس جمهوری دیگر شامل کریستینا فرناندز کرچنر، رئیس جمهوری سابق آرژانتین، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهوری برزیل، دیلما روسف، رئیس جمهوری سابق برزیل و خوزه موخیکا، رئیس جمهوری سابق اورگوئه شنود و رصد کردند.

گزارش شده که دولت اکوادور در دوران ریاست جمهوری کوره‌آ این کمپانی را برای تامین امنیت در هیات دیپلماتیکش در لندن استخدام کرده بود.

به نوشته روزنامه ال پائیس، مورالس و کارمندانش به صورت مخفیانه ویروس‌های تروجان را بر روی تلفن‌های همراه دو دختر کوره‌آ نصب کرده و به پیام‌های آنها دسترسی داشتند.

روزنامه ال پائیس در ادامه ادعا کرد که نام "سیا" چندین بار بر روی یک هارد دیسک اکسترنال متعلق به رئیس UC Global که مقام‌های اسپانیایی آن را تجزیه و تحلیل کرده بودند، ظاهر شده است.

همچنین گمان می‌رود که داده‌های تازه فاش شده حاوی سرنخ‌هایی است که به تحویل احتمالی مکالمات آسانژ و وکلای او در سفارت اکوادور در لندن به سیا اشاره می‌کند.

درضمن، ال پائیس مدعی شده که مورالس اطلاعات درباره رئیس جمهوری سابق اکوادور را به لنین مورنو، رئیس جمهوری کنونی این کشور آمریکای لاتین داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha