• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402042818575
  • خبرنگار : 71592

رژیم صهیونیستی مانند بشکه باروتی است که به زودی منفجر خواهد شد

رژیم صهیونیستی مانند بشکه باروتی است که به زودی منفجر خواهد شد

در پی اعلام تصمیم تعداد زیادی از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر تعلیق فوری خدمت سربازی خود در اعتراض به طرح قضایی، تحلیلگران بر ابن باورند که این رژیم همچون بشکه باروتی است که به زودی منفجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بحران نیروی ذخیره در ارتش اشغالگر روز به روز عمیق تر می‌شود و اکنون به یک چالش استراتژیک تبدیل شده است و رژیم صهیونیستی مانند بشکه باروتی است که ممکن است خیلی زود منفجر شود چرا که کارشناسان و تحلیلگران اکنون آشکارا از تبدیل "جنگ برادرکشی" در جامعه صهیونیستی به "جنگ داخلی" صحبت می کنند؛ شرکت‌های تجاری بزرگ و سرمایه‌های شاخه فناوری پیشرفته همچنان به انتقال پول خود به خارج از اراضی اشغالی ادامه می‌دهند و وضعیت را غیرقابل تحمل می‌دانند و بانک‌های مشهور آمریکا از افت شدید ارزش واحد پولی این رژیم به دلیل طرح اصلاح دستگاه قضایی نگرانند که کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی؛  رهبر افراطی‌ترین و نژادپرستانه‌ترین کابینه در طول تاریخ رژیم صهیونیستی تلاش دارد آن را تصویب کند.

در همین راستا، یک مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی به روزنامه هاآرتص گفت، ارتش رژیم با یک بحران جدی در سیستم خدمت نظامی ذخیره روبروست که بدترین بحران در خدمت ذخیره از زمان جنگ ۱۹۷۳ است.

هاآرتص نوشت، به دلیل اعتراض به طرح اصلاح دستگاه قضایی، این نگرانی در ارتش وجود دارد که بحران بسیار جدی در سیستم خدمت نظامی ذخیره رخ دهد؛ هزاران سرباز تومارهایی را امضا کرده اند مبنی بر اینکه در صورت تصویب طرح قضایی که اختیارات دیوان عالی رژیم صهیونیستی را کاهش داده و این رژیم را به یک دیکتاتور تبدیل می کند، از انجام خدمت نظامی ذخیره خودداری خواهند کرد.

همزمان، اعتراضات صهیونیست ها در شهرهای مختلف اراضی اشغالی علیه کابینه و برنامه های پیرامون قوه قضائیه ادامه دارد و بسیاری از آنها هم به آمریکا و کشورهای اروپایی مهاجرت کرده اند.

علاوه بر آن، بحران ارتش رژیم صهیونیستی در حال عمیق‌تر شدن است زیرا پدیده امتناع از خدمت در دولت دیکتاتور در حال توسعه است، موضوعی که خواب را از چشمان تصمیم گیرندگان در تل آویو گرفته است و فرماندهان فعلی و سابق ارتش هشدار می‌دهند که ارتش آمادگی جنگ حتی با حزب الله را هم ندارد. افزون بر این، جبهه داخلی رژیم صهیونیستی هم درگیر اختلافاتی است و موشک‌های مقاومت هم سراسر اراضی اشغالی را پوشش می‌دهد.

کار به جایی رسیده که فرمانده سابق زبده‌ترین یگان ارتش رژیم صهیونیستی در پیامی شدیداللحن به هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم هشدار داد که فورا از نیروی ذخیره استعفا می‌دهد. اقدامی که یک طوفان سیاسی، امنیتی و رسانه‌ای در رژیم صهیونیستی به راه انداخت.

تحلیلگر مسائل نظامی در روزنامه معاریو به نقل از منابع آگاه گفت، پس از اینکه ۱۰۶ سرباز در نیروی ذخیره که در مراکز فرماندهی خدمت می‌کنند، اعلام کردند، در اعتراض به اصلاحات دیگر حاضر به خدمت نظامی داوطلبانه نیستند، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه یک جلسه فوق العاده با فرماندهان ارتش از جمله رئیس ستاد ارتش، رئیس شعبه عملیات، رئیس شعبه اطلاعات، فرمانده نیروی دریایی و هوایی و دیگر مسوولان ترتیب داد تا تاثیر اعتراضات را ارزیابی کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، به گفته همین منابع آگاه، بحران نیروی ذخیره نه تنها در نیروی هوایی بلکه در کل ارتش رژیم صهیونیستی شدت گرفته است و تعداد زیادی از افسرانی که با وجود بازنشستگی همچنان پست های مهمی در فرماندهی ارتش دارند، اعلام کرده‌اند که در صورت ادامه روند تصویب طرح قضایی، خدمت نظامی خود را تعلیق می‌کنند.

این تحلیلگر نظامی می‌گوید، دست اندرکاران تشکیلات امنیتی تخمین می زنند که تعداد نیروهای ذخیره که توقف خدمت داوطلبانه را اعلام می‌کنند در روزهای آینده به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی افزود، از روز دوشنبه تعداد بیانیه های ارسالی نیروها مبنی بر عدم پیوستن به نیروی ذخیره در صورت افزایش احتمال تصویب قانون اصلاحات افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha