• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402042818673
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندارد برای مهدکودک‌ها چگونه معنا می‌شود؟

استاندارد برای مهدکودک‌ها چگونه معنا می‌شود؟

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی گفت: در بازرسی از پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک استان، ویژگی‌های اقلیمی ویژگی‌های مکانی و ساختاری مورد ارزیابی بازرسان اداره کل استاندارد استان قرار می‌گیرد.

مهدی دستورانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با هدف ارزیابی کیفیت خدمات پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک در استان، این مجموعه‌ها توسط کارشناسان اداره کل استاندارد دائما ارزیابی و بازرسی می‌شوند.

وی افزود: ارزیابی کیفیت خدمات پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک با هدف ارتقاء سطح خدمات ارائه شده در شهرستان بیرجند با بازدید از این اماکن انجام پذیرفت.

سرپرست اداره کل استاندارد خراسان جنوبی بیان کرد: در این بازرسی‌ها از پیش دبستانی‌ها و مهدهای کودک در سطح استان که مطابق استاندارد ملی شماره ۷۳۳۱ با عنوان  "کلاس مدارس ابتدایی ـ ویژگی‌ها"  انجام می‌گیرد، مواردی از قبیل ویژگی‌های اقلیمی شامل شیب زمین، شکل زمین، مقاومت در برابر زلزله و ویژگی‌های مکانی و ساختاری مانند میز و صندلی، درب کلاس و امکانات سمعی بصری و  دید نوآموز مورد ارزیابی بازرسان اداره کل استاندارد استان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: طرح ارزیابی کیفیت خدمات مدارس پیش دبستانی و مهد کودک‌ها با همکاری و همراهی نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش استان از سال گذشته در دستور کار سازمان استاندارد قرار گرفته و در سال جاری از اول تیرماه جاری این طرح دوباره در استان کلید خورده است.

دستورانی اظهار کرد: تاکنون در همین راستا  چهار مجموعه پیش دبستانی و مهد کودک در استان مورد ارزیابی قرار گرفته و انتظار می‌رود تا پایان سال مراکز بیشتری نیز در شهرستان‌های خراسان جنوبی ارزیابی شوند.

وی یادآور شد: حسب یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران و همچنین ادارات کل استانی در حوزه بازرسی خدمات، تا پایان سال برای پنج حوزه رفاهی اقامتی، دفاتر پستی، خانه‌های سالمندان، سالن‌های ورزشی و  پیش دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها نیز این ارزیابی‌ها انجام می‌پذیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha