• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۴۰۲ / ۲۳:۴۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042818741
  • خبرنگار : 50604

افتتاح متمرکز «آشپزخانه‌های اطعام حسینی» گلستان در کلاله

افتتاح متمرکز «آشپزخانه‌های اطعام حسینی» گلستان در کلاله

ایسنا/گلستان همزمان با آغاز ماه محرم، ۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی با هدف اطعام محرومان فعالیت خود را در استان گلستان آغاز کردند.

جواد فردی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی‌(ره) استان گلستان شامگاه چهارشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌کنیم طی ماه‌های محرم و صفر با هزینه بیش از ۴۰ میلیارد تومان با کمک خیرین و نیکوکاران، بتوانیم حدود یک میلیون غذای نذری خیرین را در ۷۲ آشپزخانه مرکزی طبخ و توسط ۳۱۳ مرکز نیکوکاری که در سطح استان فعال هستند با اولویت محرومان و افراد کم برخوردار جامعه توزیع کنیم.

فرهاد شیبک فرماندار کلاله نیز در حاشیه این آیین گفت: با هدف اطعام عزاداران حسینی به ویژه قشر محروم و کم برخوردار در ایام محرم و صفر امسال تعداد ۱۵ مرکز نیکوکاری در شهرستان کلاله اقدام به فعال کردن ۱۵ آشپزخانه کرده‌اند.

وی بیان کرد: با حمایت خیران و نیکوکاران داوطلب طی ماه‌های محرم و صفر بیش از ۷۰ هزار غذای گرم در آشپزخانه‌های شهرستان کلاله طبخ و در سطح شهرهای کلاله و فراغی و نیز روستاهای شهرستان توریع می‌شود.

فرماندار کلاله با اشاره به اینکه طرح اطعام آشپزخانه حسینی به یاد ۷۲ تن از یاران شهید سیدالشهدا (ع) در ۷۲ آشپزخانه در سراسر استان گلستان اجرا می شود که اجرای متمرکز این طرح در شهرستان کلاله است، گفت: پیش‌بینی می‌شود برای این میزان غذا بیش از سه میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین هزینه شود.

شیبک با بیان اینکه سنت اطعام دادن به عزاداران حسینی از گذشته در شهرستان کلاله برگزار و سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل شده است، خاطر نشان کرد: سال گذشته نیز  در ایام  محرم و صفر در  شهرستان کلاله بیش از ۱۷۵ هزار وعده غذا توسط ۲۱ مرکز نیکوکاری بین مردم شهرستان کلاله و روستاهای اطراف این  شهرستان توزیع شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha