• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402042918977
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کاشان:

زباله‌های قابل اشتعال را در طبیعت رها نکنید

زباله‌های قابل اشتعال را در طبیعت رها نکنید

ایسنا/اصفهان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: افزایش سفرهای طبیعت‌گردی شهروندان در روزهای گرم سال نیازمند رعایت نکات ایمنی است که هم‌سفر به خوشی تمام شده و هم از آتش‌سوزی در مراتع، گردشگاه‌های طبیعی و باغ‌ها جلوگیری شود.

سید مصطفی محتشمیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهروندان در زمان سفرهای برون‌شهری به کمپ‌های تفریحی و تفرجگاه‌های طبیعی، با رعایت نکات ایمنی در برافروختن آتش در محل مناسب، از رها کردن زغال روشن و زباله‌های قابل اشتعال خودداری کرده و آتش را به طور کامل با آب خاموش کنند.

وی با اشاره به افزایش آتش‌سوزی فضای سبز و مراتع در روزهای گرم سال، افزود: سبزه‌ها و علفزارها در فصل تابستان تبدیل به بوته‌های خشک می‌شود که  آمار حوادث نشان می‌دهد که کوچک‌ترین سهل‌انگاری و خطای انسانی می‌تواند ضریب احتمال آتش‌سوزی در زمین‌های کشاورزی و مراتع را افزایش دهد.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، تصریح کرد: هرگونه سهل‌انگاری مردم و بی‌توجهی نسبت به رعایت اصول ایمنی، می‌تواند منجر به حوادث ناگوار به شهروندان، تحمیل خسارت اقتصادی به کشاورزان و آسیب به محیط زیست شود.

وی تأکید کرد: کشاورزان از سوزاندن عمدی محصولات به خصوص غلات، کاه و... خودداری کرده و با رعایت نکات ایمنی، در صورت امکان محصول خود را در چند نقطه مختلف جمع کنند تا در صورت وقوع آتش سوزی، عملیات آتش نشانی به راحتی انجام شده و آسیب به کل محصول نرسد.

محتشمیان گفت: وجود اجسام شیشه‌ای و بطری‌های حتی پلاستیکی در مراتع، باغ‌ها و پارک‌ها باعث تمرکز نور خورشید بر روی مواد قابل اشتعال از جمله خار و خاشاک خشک شده و موجب آتش‌سوزی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، تأکید کرد: رعایت نکات ایمنی آتش‌نشانی، کمترین کاری است که ما می‌توانیم برای نگهداری از طبیعت انجام دهیم. شهروندان در صورت مشاهده آتش‌سوزی با شماره ۱۲۵ تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش‌نشانان به محل، با رعایت نکات ایمنی، از گسترش آتش جلوگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha