• پنجشنبه / ۲۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402042919034
  • خبرنگار : 50598

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:

مصوبات شورای فرهنگ‌ عمومی لازم الاجراست

مصوبات شورای فرهنگ‌ عمومی لازم الاجراست

ایسنا/مرکزی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجراست است و اگر دستگاهی آنرا اجرا نکرد، ترک فعل کرده است.

حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه، ۲۹ تیرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مرکزی اظهار کرد: مقام معظم رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرارگاه فرهنگی می‌خواهند که بعد از تدوین سند، راهبری و نظارت را انجام دهد. این بدان معنی است که جنگی شناختی و فرهنگی در جریان است که باید آرایش جنگی بگیریم و برنامه عملیاتی اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد به اعتقادات نسل جوان ما آسیب بزند افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی، نقشه مهندسی فرهنگی را ترسیم کرده است و به استان مرکزی نیز ابلاغ شده است.

خسرو پناه با تاکید بر اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجراست است و اگر دستگاهی اجرا نکرد، ترک فعل کرده است، گفت: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه ما در هر استان است که در جلسات این شورا، باید سهم دستگاه‌های مختلف در نقشه فرهنگی استان مشخص شود و بر اساس وضع موجود و اولویت‌ها بشینیم و برنامه ریزی کنیم و بگوییم قدم به قدم چه کارهایی پیش رفته است. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به صنعتی بودن استان مرکزی تصریح کرد: صنایع استان باید یک درصد بودجه‌شان را صرف هزینه‌های فرهنگی کنند. با استفاده از ظرفیت صنایع، اردوی دانش آموزی برگزار کنید و کار فرهنگی انجام دهید. برنامه عید غدیر که در استان مرکزی در این دو سال انجام شده کار بسیار ویژه‌ای بود که قابل تقدیر است.

خسرو پناه با تاکید بر اینکه هرگاه مجموعه‌ای کار قرارگاهی انجام دهد به نتیجه خواهد رسید اظهار کرد: دقت داشته باشید که کار قرارگاهی نتیجه بخش است.

وی با بیان اینکه باید در محیط دانشگاه، کار ویژه کنیم گفت: استان مرکزی یکی از بهترین جبهه‌های مردمی فعال را در کشور دارد که هرکدام ایده و برنامه عملیاتی دارند و باید از این ظرفیت‌ها بهره بگیرید.

خسروپناه با تاکید بر اینکه کار عملیاتی ما، پشتوانه تئوریک دارد و نظرات ما نظرات امامین انقلاب است تصریح کرد: استان مرکزی از وضعیت حساسی برخوردار است و دشمن روی این استان برنامه‌ دقیق دارد و باید با نقشه و برنامه با آنها مقابله کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دور دوم سفرهای استانی ما از پاییز شروع می‌شود و در آن زمان ما از استان‌ها برنامه عملیاتی می‌خواهیم. از همین فردا در استان مرکزی برش پروژه‌های عمرانی را تعریف کنید و اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی بسترساز و زمینه ساز پروژه‌ها باشد و مصوبات نیز با امضای رئیس و قائم مقام شورا ابلاغ شود تا دستگاه‌ها جدی بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha