• جمعه / ۳۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402043019427
  • منبع : نمایندگی ایلام

امام جمعه ایلام:

قیام امام حسین(ع) صرفا یک حادثه دینی نیست

قیام امام حسین(ع) صرفا یک حادثه دینی نیست

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: قیام امام حسین(ع) یک حادثه دینی صرف نیست بلکه فلسفه و هدف اصلی قیام ایشان اشاعه فرایض امر به معروف و نهی از منکر بود و شهدای کربلا در واقع شهید امر به معروف و نهی از منکر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار »در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین‌(ع) و شهدای قیام کربلا و حضور پرشور جوانان و نوجوانان در هیات‌ها نوعی سرمایه‌گذاری است که نقشه‌های شوم دشمنان را بر باد می‌دهد، اظهار کرد: دشمن سرمایه‌گذاری فکری، رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده‌ای کرده تا نور عاشورا و نهضت اباعبدالله را خاموش کند اما همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم، فطرت‌های پاک افراد به ویژه جوانان و نوجوانان به سمت هیات‌ها کشیده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه به فرموده امام معصوم علاقه و حب امام حسین‌(ع) یکی از نشانه های شیعه بودن است و والدین باید در مراسم‌های عزای سالار شهیدان با فرزندان خود حضور یابند تا حسینی بزرگ شوند، گفت: قیام امام حسین(ع) یک حادثه دینی صرف نیست بلکه فلسفه و هدف اصلی قیام ایشان اشاعه فرایض امر به معروف و نهی از منکر بود و شهدای کربلا در واقع شهید امر به معروف و نهی از منکر هستند و نباید قیام عاشورا را فقط به یک واقعه دینی تعدیل کرد و اکنون نیز احیا و اهتمام به فرایض امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باعث کم شدن منکرات و ناهنجاری‌ها می‌شود و رذائل کاهش پیدا می‌کند.

امام جمعه ایلام  به برگزاری اجتماع بزرگ شیرخوارگان حسینی اشاره کرد و گفت: این همایش بین‌المللی در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود و این امر بیانگر رویش سربازان کوچک امام زمان (عج) است و مادران با حضور در این مراسم شیرخوارگان خود را با اهل بیت‌(ع) پیوند می‌دهند.

کریمی‌تبار به عمل شنیع غرب در مورد اهانت به قرآن کریم پرداخت و گفت: دشمنان در تلاش هستند که نور قرآن را خاموش کنند و در کشوری که مدعی آزادی است به اسم آزادی به مقدس‌ترین کتاب الهی هتک حرمت می‌کنند که این اقدام مذبوحانه نشان دهنده استیصال دشمن در برابر روند رو به رشد اسلام است چرا که دشمنان برای خاموشی عقده و ناتوانی خود قران کریم را به آتش می کشند و در داخل هم وابستگان داخلی آنها برای رواج عفت زدایی و برهنگی تلاش می کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه حرمت شکنی دین از هیچ فردی پذیرفتنی نیست، ادامه داد: در دوران رژیم منحوس پهلوی کشف حجاب، عریانی و برهنگی زنان را نشانه تمدن و پیشرفت می دانستند، اما زنان ایرانی بعد از انقلاب در حوزه های مختلف با حجاب و عفاف در سطح بین المللی به رشد و موفقیت رسیدند و جایگاه و شان واقعی زنان ایرانی را به جهانیان نشان دادند.

کریمی‌تبار  در مورد سفر اخیر رییس جمهوری به قاره آفریقا بعد از ١١ سال ، تصریح کرد: قاره آفریقا دارای فرصت و ظرفیت های ارزشمند و غنی برای بی اثر کردن تحریم ها و سرمایه گذاری است و دشمنان با اشراف به این پتانسیل ارتباطی ایران و آفریقا دچار خشم و لجن پراکنی شده اند.

وی  به پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی اشاره اظهار کرد: با توجه به اهمیت و نقش نماز جمعه برای مردم متدین ایران اسلامی، دشمنان از برپایی و اقامه نماز جمعه وحشت دارند و در این راستا تعداد زیادی از مردم نمازگذار و ائمه جمعه و جماعات را به شهادت رساندند.

به گزارش ایسنا، نمارگزاران ایلامی در پایان نماز جمعه با راهپیمایی هتک حرمت قرآن کریم را در کشور سوئد محکوم و از دستگاه دیپلماسی و علمای جهان اسلام خواستند در این زمینه اقتدار پیروان قرآن را به نمایش بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha