• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1402043119888
  • منبع : سازمان بورس و اوراق بهادار

جزئیات حمایت از معاملات بورس با کمک صندوق توسعه بازار سرمایه

جزئیات حمایت از معاملات بورس با کمک صندوق توسعه بازار سرمایه

مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه به جزییات انتشار اوراق تبعی اشاره کرد و گفت: حدود دو همت از این اوراق روز سه‌شنبه (۲۷ تیر ماه) توسط شرکت بورس آگهی شد و از امروز آماده فروش خواهد بود.

به گزارش ایسنا، قادر معصومی خانقاه به جزئیات اوراق تبعی که از امروز در شرکت بورس تهران منتشر شد، اشاره و اظهار کرد: اوراق تبعی از نوع تامین مالی بوده و مبلغ آن معادل ۵۰ هزار میلیارد ریال (پنج همت) است که این اوراق با سررسیدهای سه، شش، ۹ و ۱۲ ماهه بوده و نرخ بازگشت آن ۲۵ درصد سالانه خواهد بود. حدود دو همت از اوراق روز سه‌شنبه (۲۷ تیر ماه) توسط شرکت بورس اوراق بهادار تهران آگهی شد و از امروز آماده فروش خواهد بود.

وی افزود: همچنین حدود یک همت هم روز چهارشنبه آگهی شد، بنابراین از فردا (یکشنبه) آماده فروش خواهند شد، مابقی هم تا آخر هفته جاری آگهی می‌شوند و به مرور به فروش خواهند رسید.  همه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، طبق آگهی مندرج در سایت شرکت بورس اوراق بهادار تهران مجاز به خرید و نگهداری اوراق مذکور تا سرسید هستند. امیدوراریم تنوع سهام پایه انتشار اوراق و همچنین تنوع سررسید این اوراق بتواند نظر صندوق‌های سرمایه‌گذاری فعال در بازار را جلب کند.

معصومی خانقاه ادامه داد: به صورت مستقیم شاید نتوان ارتباط یا تناظر یک به یک بین این اقدام و نوسانات بازار و بهبود روند معاملات برقرار کرد اما به دلیل افزایش قدرت حمایت صندوق و همچنین عدم نیاز به تامین نقدینگی از بازار برای پرداخت تعهدات صندوق بابت اوراق منتشر شده سال قبل و همچنین تعهدات سنوات قبل صندوق در قبال شرکت‌های کارگزاری (در صورت موافقت و ابلاغ از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار) می‌تواند سیگنال مثبتی برای فعالان بازار مخابره کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۳۱ ۱۶:۴۴

ای کاش این مبلغ بجای مداخله در روند معاملات بازار سهام و جلوگیری تصنعی و دستوری از اصلاح و تعدیل قیمت سهام، صرف افزایش نقدینگی جاری در شرکتها و بنگاه های اقتصادی و بهبود نسبتهای مالی آنها میشد. در کشوری که نرخ سود بانکی(بدون ریسک) 25% دارد، چرا باید نسبت p/e اغلب بنگاههای بورسی بالای 10 باشد (ِیعنی معادل سود سالانه 10%) !!! درحالیکه منطقا بایستی p/e بازار سهام بطور میانگین عدد 4 یا کمتر باشد تا با نرخ سود بدون ریسک رقابت کند. بنابراین حباب فعلی قیمت سهام هیچ توجیه اقتصادی ندارد حتی اگر آقایان مرتب از افزایش این حباب حمایت کنند ..