• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1402043120008
  • خبرنگار : 71573

«در ستایش چرب‌زبانی» و ۲ داستان

«در ستایش چرب‌زبانی» و ۲ داستان

کتاب‌های «در ستایش چرب‌ زبانی» نوشته ویلیس گات رگیر، «از میان جاده‌ها» نوشته سیلون پرودوم و «تراژدی یک داستان‌نویس» نوشته ابراهیم نصرالله منتشر شده است.

 به گزارش ایسنا، «در ستایش چرب‌زبانی» نوشته ویلیس گات‌رگیر با ترجمه تهمینه زاردشت در ۱۹۰ صفحه مصور با شمارگان ۳۳۰ نسخه و قیمت ۱۴۵ هزار تومان در انتشارات مروارید عرضه شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: چاپلوسی در دربارهای چین و یونان باستان نشوونما یافت. دربارهای پادشاهی معروف‌ترین آزمایشگاه‌های تملق هستند. چاپلوسی زینت رنسانس ایتالیا بود. رافائل چاپلوسی پاپ‌ها را می‌کرد و میکل‌آنژ چاپلوسی خاندان مدیچی را. سر راجر لسترینج، نویسنده‌ای از قرن شانزدهم هم عقیده دارد «کل دنیا و کار و کاسبی‌اش را ستایش و لُغُزگویی می‌گرداند: یکی از خدایان دروغین را به قدرت می‌رساند و دیگری حفظشان می‌کند.» چاپلوسی فقط منحصر به دربارها نیست و در میان مردم هم بسیار رایج است.
 کتاب حاضر پژوهشی است طنّازانه و بسیار مستند که با اتکای کامل به تواریخ، رساله‌های سیاسی و خاطرات شاهان، ملکه‌ها و محافل آن‌ها درباره چرب‌زبانی و قلمرو و ابعاد آن نوشته شده است.

«در ستایش چرب‌زبانی» و ۲ داستان


 همچنین کتاب «تراژدی یک داستان‌نویس» نوشته ابراهیم نصرالله با ترجمه فرهاد رجبی در ۲۰۴ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و بهای ۱۵۵ هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار کتاب شده است.
 در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: از ابراهیم نصرالله (متولد ۱۹۵۳) نویسنده و شاعر فلسطینی‌تبار در دهه‌های ۱۹۸۰-۲۰۱۰ رمان‌ها و مجموعه شعرهای متعددی منتشر شده و این آثار او را در صف اول ادبیات عربی زمانه‌اش قرار داده است. «تراژدی یک داستان‌نویس» (۲۰۲۱) از جمله آثار ابراهیم نصرالله است که با طنزی تلخ و مهارتی خاص، تراژدی انسان دوران جدید را در پیش چشمان خواننده قرار می‌دهد. این رمان مشتمل بر لایه‌های مختلفی است که نه‌تنها شخصیت‌هایش هر کدام در قسمتی از آن جای می‌گیرند، بلکه مخاطبانش نیز می‌توانند به‌تبع خواست‌ها و تصوراتشان از هستی، فضای خاص خود را در آن پیدا کنند.

«در ستایش چرب‌زبانی» و ۲ داستان


 «از میان جاده‌ها» نوشته سیلون پرودوم با ترجمه پریزاد تجلی دیگر کتاب انتشارات مروارید است که در ۲۲۸ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و قیمت ۱۷۰ هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «از میان جاده‌ها» درباره نویسنده‌ای است به نام ساشا که در آستانه چهل‌سالگی پاریس را ترک می‌کند و به شهر کوچکی در جنوب شرقی فرانسه می‌رود تا زندگی تازه‌ای را آغاز کند. او در این شهر کوچک یکی از دوستان قدیمش را می‌بیند و این دیدار سبب می‌شود که جهان پیرامون او به‌تدریج تغییر کند و وقایعی غیرمنتظره رخ دهد.
 نویسنده این رمان، سیلون پرودوم (متولد ۱۹۷۹) با تعمق در جغرافیای احساسات، امیال و خواسته‌های انسان، راوی زیستی ادیسه‌وار است. این کتاب در سال ۲۰۱۹ برنده جایزه فمینا شده است.

«در ستایش چرب‌زبانی» و ۲ داستان


  انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha