• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402043120224
  • خبرنگار : 30188

جلوگیری از کاهش قیمت خودرو بعد از تصادف

جلوگیری از کاهش قیمت خودرو بعد از تصادف

تصادفات رانندگی متأسفانه از جمله پدیده‌هایی هستند که هر روز شاهد آن‌ هستیم. این تصادفات علاوه بر خسارت‌های جانی متعددی که به افراد وارد می‌کنند، خسارت‌های مالی فراوانی هم به خودروهای دخیل در حادثه وارد می‌آورند.

به گزارش ایسنا به نقل از پارس قطعه، این خسارت‌ها ممکن است به قطعات مختلف بدنه خودرو شامل سپر، چراغ، گلگیر، درب، سقف، کاپوت و غیره آسیب بزنند.

نقاط آسیب‌پذیر بدنه خودرو

بسته به نوع و شدت تصادف، ممکن است قطعات مختلف بدنه خودرو آسیب ببینند. اما برخی از قطعات بیشتر از دیگران در معرض آسیب قرار دارند. در اینجا به شرح این قطعات می‌پردازیم.

سپر خودرو

سپر خودرو اولین قطعه‌ای است که در هر تصادف آسیب می‌بیند. فرقی ندارد که تصادف از چه نوعی باشد و حتی شدت ضربه چقدر باشد؛ حتی یک خراش کوچک هم کافی است تا سپر خودرو را آسیب دیده کند. سپر خودرو در واقع سپر بلای آن است و نقش حفاظت از قطعات داخلی خودرو را دارد. سپر خودرو ممکن است فقط جزئی شکسته شده باشد که با تعمیر قابل رفع است یا کاملاً دچار تغییر شکل شده باشد که نیاز به تعویض دارد.

چراغ‌ها، مه‌شکن و راهنماها

چراغ‌های خودرو بعد از سپر، بیشتر از بقیه در معرض آسیب قرار دارند. از آنجا که جنس بیشتر چراغ‌ها تلق گلاس یا شیشه‌ای است، فقط یک ضربه کوچک به راحتی چراغ را خواهد شکست. چراغ‌ها معمولاً قابلیت تعمیر ندارند و باید تعویض شوند. البته گاهی پیش می‌آید که شیشه یا تلق چراغ‌ها ترک برمی‌دارند. این ترک‌ها به مرور زمان و بر اثر سرما و گرما بیشتر می‌شوند تا جایی که احتمال خرد شدن چراغ یا شکستگی آن با یک ضربه با شدت کم، وجود خواهد داشت.

گلگیر خودرو

گلگیر خودرو قطعه‌ای است که در پهلوهای جلو و عقب خودرو قرار دارد و نقش حفاظت از لاستیک‌ها و بخش‌های داخل چرخ را دارد. گلگیر خودرو در تصادفات پهلو به پهلو بیشتر از همه آسیب می‌بیند. این تصادفات معمولاً هنگام ورود به خیابان اصلی یا چرخش به راست و چپ رخ می‌دهند. گلگیر خودرو ممکن است فقط جزئی دچار تغییر شکل شده باشد که با تعمیر قابل رفع است یا کاملاً فرو رفته باشد که نیاز به تعویض دارد.

راه‌حل‌های تعمیر و تعویض قطعات بدنه خودرو

برای رفع آسیب‌های تصادفات به بدنه خودرو، معمولاً دو راه‌حل وجود دارد: تعمیر قطعات آسیب دیده یا تعویض آن‌ها با قطعات جدید. اینکه کدام راه‌حل مناسب‌تر است، بستگی به شدت آسیب، نوع قطعه، هزینه و زمان لازم برای هر کار دارد. در اینجا به برخی از عوامل مؤثر در انتخاب راه‌حل مناسب می‌پردازیم.

شدت آسیب

شاید مهم‌ترین عامل در انتخاب بین تعمیر و تعویض قطعات بدنه خودرو، شدت آسیب باشد. اگر آسیب به حد جزئی باشد مثلاً چند خط و خش، لکه رنگ، ترک کوچک و غیره، معمولاً با تعمیر قطعات مشکل حل می‌شود. اما اگر آسیب به حد جدی باشد مثلاً شکستگی کامل، فرو رفتگی عمده، پارگی و غیره، معمولاً با تعویض قطعات باید رفع شود.

نوع قطعه

برخی از قطعات بدنه خودرو به دلیل جنس و ساختار آن‌ها، قابلیت تعمیر کمتری دارند. مثلاً چراغ‌های خودرو که از شیشه یا طلق گلاس ساخته شده‌اند، در صورت شکستگی یا ترک‌خوردگی، باید تعویض شوند. اما برخی از قطعات مانند سپر، گلگیر، درب و غیره که از فلز یا پلاستیک ساخته شده‌اند، ممکن است با تعمیر و رنگ کاری دوباره به حالت اولیه خود برگردند.

هزینه

هزینه یکی دیگر از عوامل مؤثر در انتخاب بین تعمیر و تعویض قطعات بدنه خودرو است. مثلاً تعویض چراغ‌های خودرو ممکن است چند میلیون تومان هزینه داشته باشد در حالی که تعمیر سپر یا گلگیر خودرو ممکن است با چند صدهزار تومان هزینه انجام شود.

تعویض قطعات بدنه خودرو

برخلاف برخی از قطعات داخل خودرو که با تعمیر قابل بازگشت به حالت سالم هستند، قطعات بدنه خودرو در اکثر موارد با تعمیر کاملاً به حالت اول نمی‌رسند و باعث کاسته شدن از ارزش خودرو می‌شود. به همین دلیل، در صورت امکان بهتر است که قطعات بدنه آسیب دیده را تعویض کرد تا خودرو به شکل اصلی خود بازگردد. مثلا درب جلو دنا پلاس از قطعات بدنه خودرو است که پرس خاصی دارد و در صورت آسیب بهتر است تعویض گردد.

برای حل این مشکل، ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که از سایت پارس قطعه استفاده کنید. پارس قطعه یک سایت فروش آنلاین قطعات بدنه خودرو است که به شما این امکان را می‌دهد که با چند کلیک ساده، قطعات بدنه مورد نظر خود را برای هر نوع و مدل خودرو ایرانی یا خارجی پیدا کرده و با قیمت مناسب و تحویل سریع خریداری کنید. پارس قطعه دارای گارانتی و خدمات پس از فروش است و همچنین به شما در نحوه نصب قطعات راهنمایی می‌کند.

پارس قطعه: یکی از بهترین منابع برای خرید قطعات بدنه خودرو

شما می‌توانید با مراجعه به سایت پارس قطعه، قطعات مورد نظر خود را انتخاب کرده و با چند کلیک سفارش دهید. پارس قطعه با همکاری با پست و تیپاکس، سفارش شما را در کمترین زمان ممکن به دستتان می‌رساند. همچنین پارس قطعه گارانتی اصالت کالا، گارانتی بازگشت کالا و گارانتی تحویل سالم کالا را برای شما فراهم می‌کند. پس اگر به دنبال خرید قطعات بدنه خودرو با اطمینان بالا از اصل بودن کالا هستید، پارس قطعه را از دست ندهید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha