• شنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402043120260
  • خبرنگار : 50604

نذر خون ارادتی خالصانه به ساحت ابا عبدالله الحسین(ع)

نذر خون ارادتی خالصانه به ساحت ابا عبدالله الحسین(ع)

ایسنا/گلستان پویش "اهداء خون" به دلیل نیاز مبرم بیماران و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری با شعار "اهدای خون، فرهنگ حسینی، نذر عاشقان" در گلستان آغاز شد.

نذر خون پویشی حسینی است که هر ساله در ماه محرم با مشارکت دوستداران اباعبدالله الحسین (ع) با هدف کمک به بیماران نیازمند فراگیر می‌شود و بسیاری از عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) به یاد خون‌های پاک ریخته شده در کربلا، خون خود را برای کمک به بیماران اهدا می‌کنند.

آغاز ماه محرم فرصتی را به مردم خیر و نوع دوست می‌دهد تا هرکس با هر توان نذری را برای این ماه ادا کند، یکی با نذر اطعام، دیگری با کمک به مستمندان و عده‌ای هم با نذر خون به بیماران نیازمند کمک می‌کنند و این سنت پسندیده در سال‌های اخیر پررنگ‌تر شده و مورد استقبال عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) قرار گرفته است.

اهدای خون به نوعی صدقه جاریه و زکات سلامتی است و افراد نیک‌اندیش با آغاز ماه محرم تا اربعین برای اهدای خون به مراکز منتخب خونگیری مراجعه می‌کنند و عزاداران حسینی در استان مرکزی نیز ترویج‌کننده این سنت حسنه هستند.

مدیرکل انتقال خون استان گلستان عصر شنبه ۳۱ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این‌که این پویش در ایام ماه محرم و صفر اجرا می‌شود، اظهار کرد: در این ایام بیش از ۱۲ گروه سیّار در مناطق مختلف استان، آماده ارائه خدمت به داوطلبان اهداء خون هستند.

فاطمه محمدی افزود: علاوه بر این، پایگاه‌های ثابت خونگیری در گرگان و گنبدکاووس نیز همه روزه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹ و در علی‌آباد کتول همه روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ مشغول خدمت‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: اتوبوس سازمان انتقال خون و تیم‌های سیار خونگیری  شنبه ۳۱ تیر حسینیه روستای محمد آباد، یکشنبه اول مرداد مقابل مسجد صاحب الزمان (عج) روستای دنگلان، دوشنبه ۲ مرداد روستای یساقی پایگاه بسیج مسجد آیت‌الله روشنی، سه‌شنبه ۳ مرداد در روستای مهترکلاته مسجدجامع، چهارشنبه ۴ مرداد روستای نصرآباد در مسجد جامع از ساعت ۱۹ تا ۲۳ مستقر خواهند بود.

محمدی افزود: تیم‌های سیار خونگیری پایگاه انتقال خون شهرستان گنبدکاووس نیز شنبه ۳۱ تیر در نیقان گالیکش، یکشنبه یکم مرداد روستای تراجیق گالیکش، دوشنبه ۲ مرداد روستای پست پشته مینودشت، سه‌شنبه ۳ مرداد اوغان گالیکش، چهارشنبه ۴ مرداد شهر صادق‌آباد گالیکش، پنجشنبه ۵ و جمعه ۶ مرداد در شهرگالیکش خیابان شهید بهشتی از ساعت ۲۰ تا ۲۳: ۳۰ مستقر هستند.

وی همچنین گفت: تیم‌های سیار خونگیری صبح روز تاسوعا پنجشنه ۵ مرداد در امامزاده عبدالله (ع) گرگان و شب در فاطمیه شهر سرخنکلاته و شهرستان گالیکش فعالیت می‌کنند که صبح روز عاشورا نیز از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۳ و ۳۰ تیم‌های سیار خونگیری در امامزاده عبدالله (ع) گرگان، مسجد جامع روستای نودیجه و مسجد جامع شهرستان گالیکش مستقر خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: اهداکنندگان برای سهولت در اجرای فرآیند خون‌گیری و تأمین رضایت ارباب رجوع می‌توانند از طریق سامانه نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون nobatdehi. ibto.ir ثبت نام و بدون نوبت بعد از این ایام به تدریج برای اهدای خون خود به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha