• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402050100143
  • خبرنگار : 50233

آتش را در طبیعت روشن رها نکنید

هزینه کرد ۵ میلیارد تومانی در سه گانه آبخیزداری مهدیشهر

هزینه کرد ۵ میلیارد تومانی در سه گانه آبخیزداری مهدیشهر

ایسنا/سمنان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر از هزینه کرد پنج میلیارد تومانی در پروژه های سه گانه آبخیزداری در این شهرستان شمالی استان خبر داد.

حیدر واحد مطلق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه پروژه آبخیزداری در سه منطقه هیکو-چاشم، گل رودبار و جاشلوبار در حال اجرا است که اعتباری افزون بر پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ملی به این سه پروژه اختصاص یافته است.

وی از تخصیص اعتبار ۱.۲ میلیارد تومانی به پروژه آبخیزداری در منطقه هیکو خبر داد و تصریح کرد: حجم این پروژه آبخیزداری بیش از یک هزار و ۲۰ مترمکعب بوده است. در چاشم شهمیرزاد نیز اعتبار ۴۵۰ میلیون با حجمی معادل یک هزار و ۴ مترمکعب بوده است.

وی از تخصیص اعتبار یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون تومان به حوضه آبخیز جاشلوبار خبر داد و تصریح کرد: حجم این پروژه آبخیزداری ۷۰۰ مترمکعب سنگ و ملات و معادل ۱۸۰ مترمکعب گابیون بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با اشاره به اثرات اجرای پروژه های آبخیزداری گفت: کنترل رسوب، مهار سیلاب و کاهش قابل توجه خسارات ناشی از سیلاب‌ها و مهمتر از آن تغذیه سفره های زیرزمینی و کمک به بهبود پوشش گیاهی و کاهش فرسایش خاک و...از جمله اثرات مثبت اجرایی شدن پروژه های آبخیزداری است.

۴ ماه بدون آتش سوزی در مهدیشهر

وی با اشاره به وقوع خشکسالی های چند ساله در استان و شهرستان گفت: با عنایت به حجم بالای برداشت آب از سفره‌ها و منابع  زیرزمینی که باعث به هم خوردن توازن آب ورودی و خروجی در حوضه های آبخیز در شهرستان شده، بی تردید موثرترین راه جلوگیری از افت بیشتر سطح آب‌های زیرزمینی، اجرایی کردن طرح های آبخیزداری است.

واحدمطلق در پاسخ به پرسشی در ارتباط با آتش سوزی ها در اراضی جنگلی و مرتعی در این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه در چهار ماهه اول سال هیچ گونه آتش سوزی در سطح شهرستان نداشته ایم.
وی با بیان اینکه سال گذشته یک آتش سوزی در روستای تم این شهرستان رخ داد، گفت: حجم این آتش سوزی بالغ بر ۲۰۰۰مترمربع بوده است.

گردشگران آتش را روشن رها نکنند

وی با اشاره به اینکه شهرستان مهدیشهر یک منطقه ییلاقی و گردشگری است از عموم گردشگران و طبیعت گردان خواست که به هیچ عنوان آتش ها را روشن رها نکنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدی‌شهر با اشاره به پیش بینی دو سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ برای ارائه گزارش های مردمی در خصوص آتش سوزی ها و تخلفات حوزه های اراضی و منابع طبیعی افزود: مشارکت و همکاری مردم و رسانه ها نقش بسیار زیادی در حفاظت از عرصه های جنگلی و مرتعی و در مجموع نقش بسیار مهمی در حوزه حراست از منابع طبیعی در کشور دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha