• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1402050100176
  • خبرنگار : 71368

عضو شورای شهر تهران در تذکری عنوان کرد

جولان خودروها در پیاده‌راه «شهریار»/ لایحه نرخ سرویس مدارس به شورای شهر ارائه شود

جولان خودروها در پیاده‌راه «شهریار»/ لایحه نرخ سرویس مدارس به شورای شهر ارائه شود
عکس تزیینی است

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از شهرداری خواست که ورود خودروها به پیاده راه استاد شهریار را ممنوع کند.

به گزارش ایسنا، جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به ارسال یک کلیپ از سوی یکی از شهروندان گفت: شهرداری تهران خیابانی را در نزدیکی تالار وحدت به نام پیاده راه استاد شهریار در پهنه رودکی ایجاد کرد و سال ۹۹ این خیابان تبدیل به پیاده راه شد و قرار بود که پاتوق هنرمندان و محلی برای تعاملات اجتماعی شهروندان باشد؛ اما متاسفانه در ماه‌های اخیر این محل که قرار بود پیاده راه باشد به روی خودروها باز شده و محلی برای جولان خودروها و پارکینگ شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در این محل هزینه‌های زیادی انجام داده تا این خیابان به پیاده راه تبدیل شود، گفت: متأسفانه بی توجهی به هزینه‌ها و نادیده گرفتن سیاست‌های انسان محورانه باعث از بین رفتن فرصت‌های سرزندگی شهر و بی اعتمادی شهروندان به برنامه‌های شهرداری شده است و از سازمان زیباسازی و شهرداری منطقه ۱۱ می‌خواهم که این مسیر را بر روی خودروها ببندند.

عضو شورای شهر تهران همچنین با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: به سال تحصیلی جدید نزدیک می‌شویم اما هنوز ستاد استقبال از مهر ، آثاری از خود نشان نداده است و امیدوارم اقدامات به موقع انجام شود تا مجددا ادعای غافلگیری و اینکه پیشگیری نکرده بودیم تکرار نشود و لایحه نرخ سرویس مدارس هر چه زودتر به صحن شورای شهر بیاید.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران رییس شورای شهر تهران در واکنش به این تذکر گفت: امیدواریم ستاد استقبال از مهر که شنیده شده است تشکیل شده اقدامات لازم را انجام داده و گزارشی به شورای شهر بدهد، اما شفاها و کتبا در خصوص لایحه سرویس مدارس به شهرداری تذکر دادیم و امیدواریم آن هم هر چه زودتر به صحن علنی بیاید.

وی با بیان اینکه ما از پیاده راه‌ها درست استفاده نمی‌کنیم، گفت: مثلا ۳۰ تیر قرار بود پیاده راه شود اما حالا نمی‌دانیم اسمش را چه بگذاریم و عده‌ای وسط خیابان می‌خورند و می‌نوشند در حالیکه معلوم نیست چگونه تمیز می‌شود. چرا که آنجا شیر آب نیست و اساسا چرا باید در کنار کتابخانه، موزه و وزارت امور خارجه چنین «شکم سرایی» درست شود که جز چهره زشت چیزی ندارد.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه دوستان قدیم این پیاده راه را راه انداختند و باید ساماندهی شود، همانطور که جلوی تئاتر شهر ساماندهی شد، گفت: در مورد نحوه آبیاری درختان نیز باید بگویم باید جلسه‌ای با آبفا برگزار شود. چرا که درختان چیتگر در حال خشک شدن هستند و خدا رحم کند که اگر این تابستان رد شود چقدر درخت خشک می‌شود و باید با آبفا جلسه بگذاریم تا آب بدهند. چرا که این آب تهران است و باید برای تهران مصرف شود نه اینکه هزینه‌های بالایی گرفته شود در حالیکه برای آب کشاورزی رقم‌های کمتری پرداخت می‌شود اما صحبت از پرداخت شش میلیون به جای ۸۰۰ هزار تومان به میان می‌آید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha