• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1402050100181
  • خبرنگار : 71604

چهارمین مانور فضاپیمای هند برای رسیدن به ماه انجام شد

چهارمین مانور فضاپیمای هند برای رسیدن به ماه انجام شد

فضاپیمای «چاندرایان-۳»، سفر مداری را به سوی ماه با یک مجموعه مانور برای افزایش مدار خود ادامه می‌دهد و به تازگی چهارمین مانور را انجام داده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، فضاپیمای هند موسوم به «چاندرایان-۳»(Chandrayaan-۳) روز ۱۴ ژوئیه در مداری به دور زمین پرتاب شد و اکنون به آرامی مدار خود را پیش از پرتاب نهایی به سمت ماه افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

امید مردم پرجمعیت‌ترین کشور جهان به فضا رفت

چاندرایان-۳ در طول این فصل، پنج بار به دور زمین خواهد چرخید. هر بار که فضاپیما از کنار زمین می‌گذرد، فاصله آن از سیاره ما افزایش می‌یابد. دور نهایی چرخش‌ها، به قرار دادن چاندرایان-۳ در مسیر انتقال به ماه کمک می‌کند و آن را در فاز دوم به سمت ماه می‌فرستد.

«سازمان تحقیقات فضایی هند»(ISRO) اعلام کرد که ماژول پیش‌ران فضاپیمای ماه، چهارمین مانور افزایش مدار را در روز ۲۰ ژوئیه به پایان رساند. موتورها در نزدیک‌ترین فاصله فضاپیما به زمین روشن شدند و نقطه اوج آن را در مدارش بالا بردند.

سازمان تحقیقات فضایی هند در یک توئیت نوشت: هند «روز جهانی ماه ۲۰۲۳» را جشن می‌گیرد و چاندرایان-۳ را یک گام به ماه نزدیک‌تر می‌کند.

این مانورها بخشی از روش کم‌انرژی چاندرایان-۳ برای رسیدن ماه هستند و این فضاپیما در ۲۳ یا ۲۴ اوت برای فرود آمدن روی ماه تلاش خواهد کرد.

چهارمین مانور فضاپیمای هند برای رسیدن به ماه انجام شد

این ماموریت دومین تلاش هند برای فرود آمدن روی ماه پس از تلاش نافرجام فرودگر «چاندرایان-۲» در سال ۲۰۱۹ است. ماموریت جدید براساس درس‌هایی برنامه‌ریزی شده است که از تلاش پیشین برای فرود آموخته شده‌اند.

اگر فرود روی سطح ماه موفقیت‌آمیز باشد، فرودگر و ماه‌نورد مأموریت، داده‌های علمی را تا ۱۴ روز زمینی(یک روز قمری) جمع‌آوری می‌کنند. انتظار نمی‌رود که این فضاپیما از سرمای شب قمری جان سالم به در ببرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha