• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050100302
  • خبرنگار : 71496

دبیرکل عصائب اهل الحق: نباید کاری کرد که موجب تضعیف کشور عراق شود

دبیرکل عصائب اهل الحق: نباید کاری کرد که موجب تضعیف کشور عراق شود

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق ضمن تقدیر از موضعگیری بغداد در مورد هتک حرمت قرآن کریم و پرچم این کشور در سوئد، بر لزوم پیگیری موضوع اهانت تازه در دانمارک و هشدار به این کشور در خصوص تکرار آن تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المنار، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق تاکید کرد که موضعگیری دولت عراق سطح، فرهنگ، اصالت و عزت مردم این کشور را نشان می‌دهد و این موضعگیری دولت عراق قابل تقدیر است.

الخزعلی اظهار کرد: اقدام کسی در اهانت به کتاب مقدس یک فرقه، دین و یا گروه بزرگ، در واقع تعرض به مقدسات و باورها و عزت این مردم است. این اقدام دروغ بودن ادعاهای آنها درباره احترام به حریم خصوصی، آزادی‌ها و باورهای مردم را برملا می‌کند چراکه آزادی بیان موضوعی گسترده به این معنا نیست.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در ادامه گفت: نباید فراموش کنیم که از نیات صادقانه و خوب و نیز احساسات و واکنش‌هایی که این طیف گسترده عراقی‌ها با ادیان مختلف ابراز داشتند، تقدیر و تشکر کنیم. اینها میزان حساسیت انسان‌ها درباره دین و باورها و کتاب مقدسشان را نشان می‌دهد.

او در ادامه خواستار این شد که اتفاقات رخ داده در دانمارک پیگیری شده و اگر مشخص شد که دانمارک از اهانت حمایت کرده و به آن مصونیت بخشیده، باید رشته اقداماتی که در مورد سوئد در پیش گرفته شد، در خصوص دانمارک نیز اتخاذ شود و به این کشور درباره جلوگیری از تکرار چنین اقدامی هشدار داده شود و در صورت تکرار، عراق باید سفیر دانمارک را اخراج کرده و سفیر خود را از این کشور فرابخواند.

الخزعلی در پایان نیز تاکید کرد، لازم است از انجام هرگونه اقدامی که منجر به تضعیف کشور عراق می‌شود، اجتناب شود، به ویژه که اکنون دولت عراق نقش پیشگامی را ایفا می‌کند و همینطور درست نیست این پیام منتقل شود که دولت عراق قادر به حمایت از هیات‌های دیپلماتیک نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha