• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050100322
  • خبرنگار : 71610

حزب‌الله: رژیم اشغالگر از تمامی اراضی لبنان خارج شود

حزب‌الله: رژیم اشغالگر از تمامی اراضی لبنان خارج شود

رئیس فراکسیون حزب‌الله لبنان در پارلمان در سخنانی بر ضرورت خروج رژیم صهیونیستی از تمامی مناطق اشغالی این کشور تاکید کرد و هشدار داد که مقاومت دربرابر این اشغالگری سکوت نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری العهد، محمد رعد، رئیس فراکسیون «وفاداری به مقاومت» در پارلمان لبنان در این باره اظهار کرد: از هر روشی برای نفوذ و نقض حاکمیت ما استفاده می‌کنند و گاهی از طریق سیاست پولی، گاهی از طریق سیاست دفاعی، گاهی از طریق دستگاه قضایی یا از طریق خرابکاری و تروریسم برای منصرف کردن ما از رقم زدن سرنوشتمان به دست خودمان تلاش می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما برای افشای این روش‌ها و اثبات بیهودگی آن راه درازی را پیموده‌ایم و آنچه امروز از ضعف‌های دشمن صهیونیستی می‌بینیم گواه این مساله است.

رعد افزود: این دشمن که بدون توجه به تمامی طرف‌ها و بدون توجه به منشور سازمان ملل متحد یا قوانین بین‌المللی پایتخت‌های کشورهای عربی را بمباران می‌کرد، این دشمن همان دشمنی است که راکتور تموز در عراق را بمباران کرد تا هرگونه امکان پیشرفت حتی برای توسعه علمی را از بین ببرد؛ اما این دشمن امروز نمی‌تواند مقاومت را مجبور به برچیدن دو چادر در مرزهای فلسطین اشغالی کند.

وی ادامه داد: اکنون دشمن موظف است حصار خود بر بخش شمالی روستای «الغجر» را برچیند و از آنجا عقب‌نشینی کند؛ چراکه سکوت در برابر این اعمال در دستور کار مقاومت نیست و دشمن باید از تمامی اراضی لبنان خارج شود.

رعد همچنین گفت: نقاط مورد مناقشه در اطراف خط آبی باید تعیین تکلیف شوند. مرزهای زمینی ما نیازی به ترسیم ندارند؛ چراکه از زمان استقلال لبنان ترسیم شده‌اند و نیازی به توافق، تفاهم و نقشه برداری ندارند. مرزهای ما توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است و دشمن باید اطاعت کند و از خاک ما خارج شود.

مناطق مرزی لبنان و اراضی اشغالی همزمان با فرا رسیدن هفدهمین سالروز جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ شاهد تنش‌هایی است.

این تنش‌ها درپی ایجاد حصار توسط رژیم صهیونیستی در بخش شمالی روستای لبنانی «الغجر» با هدف الحاق آن به اراضی اشغالی و پاسخ حزب‌الله به این اقدام با برپایی چند چادر در داخل خط آبی تشدید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha