• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402050100404
  • خبرنگار : 50034

مدیرعامل شرکت آبفای استان خبر داد

قطع موقت آب ۲۰ مشترک پرمصرف در همدان

قطع موقت آب ۲۰ مشترک پرمصرف در همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از صدور ۱۴۰ اخطار قطع آب برای مشترکان پرمصرف خبر داد و گفت: آب ۲۰ مشترک پرمصرف در همدان قطع موقت شده است.

فرهاد بختیاری‌فر یکشنبه یکم مرداد در شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان همدان، با اشاره به اینکه دستگاه آرسناتور خریداری و در تصفیه خانه نصب شده است، اظهار کرد: خروجی تصفیه خانه به‌طور دائم پایش می‌شود و عملکرد تصفیه خانه عالی بوده و امروز با قاطعیت می‌گویم آب شرب همدان هیچ مشکلی ندارد و مردم با خیال راحت از آب شرب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۵۸ درصد از مشترکان الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند، تأکید کرد: لازم است صرفه‌جویی در مصرف آب ادامه پیدا کند و برخورد با مشترکان پرمصرف در دستور کار قرار دارد به طوری که ۱۴۰ اخطار قطعی برای مشترکان پرمصرف صادر شده است.

بختیاری‌فر با اشاره به اینکه برای شهرستان‌های کبودراهنگ و تویسرکان نیز پیش‌بینی تنش آبی شده بود، ادامه داد: در تویسرکان مدیریت برداشت از سد سرابی صورت گرفت و در حال حاضر حداقل برداشت از سد سرابی را داریم. در کبودراهنگ خط انتقال از سه حلقه چاه در دست اجراست.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهرستان اسدآباد دو حلقه چاه جدید در حال حفاری است، یادآور شد: به زودی تست پمپاژ و لوله‌گذاری انجام می‌شود و با بهره‌برداری از این دو حلقه چاه مشکل آب اسدآباد نیز حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشکل آب گل‌تپه و فامنین نیز حل شده است، خاطرنشان کرد: یک حلقه چاه با آبدهی ۲۵ لیتر در ثانیه حفر شده و وضعیت آب شرب فامنین پایدار است. در گل تپه نیز دو چاه به‌صورت ضربتی وارد مدار کردیم.

بختیاری‌فر با تأکید بر اینکه ظرف سه سال آینده روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان مشکل آب نخواهند داشت، افزود: مجتمع آبرسانی حسین‌آباد عاشوری در هفته آینده وارد مدار خواهد شد که از این طریق به شش روستا آبرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از جذب ۴۵ میلیارد تومان اعتبار جدید برای آبرسانی روستایی خبر داد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان برای اسدآباد، ۱۰ میلیارد تومان برای ۱۴ روستای نهاوند، ۲۰ میلیارد تومان برای اتصالات و اجناس خریداری شده و پنج میلیارد تومان برای روستاهای منگاوی، الفاوت و کمری در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha