• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402050100431
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان اعلام کرد:

پرداخت نیمی از مطالبات گندمکاران سمنانی/ احیای ۱۲۰ قنات در استان

پرداخت نیمی از مطالبات گندمکاران سمنانی/ احیای ۱۲۰ قنات در استان

ایسنا/سمنان استاندار و رئیس شورای کشاورزی استان از پرداخت نیمی از مطالبات گندمکاران این استان در سال جاری خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۷۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شده است.

سیدمحمدرضا هاشمی ۱ مرداد در شورای کشاورزی استان از افزایش خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و اظهار کرد: سیاستگذاری درست دولت در افزایش قیمت گندم باعث افزایش تحویل گندم شده و تاکنون گندمکاران استان ۷۵ هزار تن گندم تولیدی خود را تحویل مراکز خرید در شهرستان های استان دادند.
وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته ۶۳ هزار تن گندم خریداری و تحویل مراکز خرید گندم در استان شده بود.
وی با اشاره به تلاش برای پرداخت بهای گندم کشاورزان افزود: تاکنون ۵۰ درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده و تلاش می شود ماباقی مطالبات نیز پرداخت شود.

 استاندار سمنان با اشاره به تنوع محصولات زراعی و باغی در استان گفت: استان سمنان از ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار غنی و ارزشمندی در حوزه کشاورزی و بخش های مرتبط با آن برخوردار است، لذا باید شورای کشاورزی استان محلی برای ایجاد فکر و اندیشه در راستای توسعه و گسترش این مهم در استان باشد.

هاشمی تاکید کرد: جلسات شورای کشاورزی استان به منظور بررسی و رسیدگی به مباحث و موارد مرتبط با کشاورزان و بهره برداران حوزه کشاورزی شهرستان های استان به صورت مستمر برگزار شود.

وی گفت: همه‌ ما موظف هستیم تا در راستای برطرف نمودن دغدغه ها و مشکلات و موانع کشاورزان و بهره برداران استان بکوشیم.

استاندار سمنان با اشاره به حمایت های دولت از کشاورزان خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت از تولیدات کشاورزی و بهره برداران این حوزه با رویکرد تعاملی و مثبت، پرداخت تسهیلات در راستای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش در استان انجام شده و بیش از تعهد تعیین شده در بخش های تبصره ۱۸ و ۱۶، تسهیلات به متقاضیان پرداخت گردید.

وی با اشاره به معضل کم آبی در استان از تلاش های دولت برای حل مشکل کم آبی در بخش کشاورزی و شرب استان خبر داد و تصریح کرد: در راستای حل مشکلات مربوط به تامین آب برای کشاورزان در سطح استان، از محل سفر محترم‌ جمهوری به استان بالغ بر ۱۲۰ قنات احیاء شده است.

هاشمی اضافه کرد: مدیران کل استان در حوزه پیگیری و رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی و بهره برداران آن تا کنون اقدامات خوبی را به انجام رساندند که ضرورت دارد در آینده نیز بیش از گذشته و با جدیت پای کار باشند.

استاندار سمنان وعده داد: مباحث و موارد، مشکلات و موانع و دغدغه های مطرح شده از سوی کشاورزان و بهره برداران حوزه کشاورزی استان با حضور مدیران کل مرتبط بررسی و رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha