• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402050100479
  • خبرنگار : 71415

آمریکا و استرالیا مانور حملات موشکی دوربرد برگزار کردند

آمریکا و استرالیا مانور حملات موشکی دوربرد برگزار کردند

ارتشهای آمریکا و استرالیا در چارچوب رزمایش مشترکی که هر دو سال یک بار برگزار می‌کنند مانور حملات موشکی دوربرد برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه دویچه وله، نظامیان استرالیا و آمریکا این مانور موشکی را با استفاده از موشک‌های واقعی آمریکایی "سامانه توپخانه با تحرک بالا" (هیمارس) و در چارچوب سری رزمایش‌های مشترک Talisman Sabre به اجرا در آوردند.

این رزمایش در حالی برگزار شده که استرالیا برنامه ارتقای راهبرد نظامی خود را با تمرکز بر تقویت توانمندی خود برای حملات دوربرد به بهانه مقابله با چین به عنوان یک رقیب بالقوه اجرا می‌کند.

سرهنگ تونی پردی، یک فرمانده بلندپایه ارتش استرالیا گفت، موشکهای آمریکایی هیمارس منجر به "تقویت چشمگیر توانمندی" و "دقت حملات دوربرد" که بسیار مورد نیاز این ارتش است، می‌شوند.

آمریکا و استرالیا در یک دهه گذشته ابعاد این رزمایش مشترک خود را گسترش داده و با شرکت دادن نظامیان و ناظرانی از کشورهای دیگر آن را به یک رزمایش چند ملیتی تبدیل کرده‌اند.

در رزمایش ۲۰۲۳ دو کشور که از روز جمعه آغاز شده و دو هفته ادامه دارد، بیش از ۳۰۰۰۰ سرباز و نیروی شرکت کننده متعلق به ۱۳ کشور مشارکت می‌کنند.

در رزمایش امسال علاوه بر نیروهای استرالیا و آمریکا، نیروهایی از ژاپن، کانادا، فیجی، فرانسه، آلمان، اندونزی، نیوزیلند، پاپوا گینه نو، کره جنوبی، تونگا و بریتانیا شرکت می‌کنند.

کارلوس دل تورو، رئیس غیرنظامی نیروی دریایی آمریکا در ابتدای این رزمایش در روز جمعه ادعا کرد: "مهمترین پیام این رزمایش و هر رزمایش مشترک دیگر ما با شرکا و متحدانمان برای چین این است که ما بر سر ارزشهای بنیادین موجود بین کشورهایمان پیوندی محکم داریم."

ارتش ژاپن مشهور به "نیروی دفاع شخصی" روز شنبه در چارچوب این رزمایش یک موشک سطح به کشتی را از ساحل شرقی استرالیا شلیک کرد.

همچنین نیروی دریایی آمریکا نیز در چارچوب این رزمایش برای نخستین بار یک کشتی جنگی خود را در یک بندر خارجی افتتاح کرد.

کشتی جنگی یو.اس.اس کانبرا در مراسمی در یک پایگاه نیروی دریایی استرالیا در بندر سیدنی کار خود را آغاز کرده و رسما به ناوگان نیروی دریایی آمریکا پیوست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha