• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050100486
  • خبرنگار : 71516

اعتراضات مخالفان رژیم صهیونیستی علیه تغییرات قضایی شدت می‌گیرد

اعتراضات مخالفان رژیم صهیونیستی علیه تغییرات قضایی شدت می‌گیرد

مخالفان رژیم صهیونیستی از حامیان خود خواستند در اطراف ساختمان‌های دولتی در قدس غربی همزمان با نشست کنست برای بررسی «اصلاحات» قضایی جنجالی تجمع کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، پلیس رژیم صهیونیستی با هدف آمادگی برای تظاهرات گسترده در قدس در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی، مرخصی‌های هفتگی نیروهایش را لغو کرد.

اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از حامیان خود خواست در اطراف ساختمان‌های دولتی در قدس غربی همزمان با نشست امروز (یکشنبه) کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای بررسی اصلاحات قضایی تجمع کنند.

قرار است مذاکرات درباره اصلاحات در کنست به مدت ۲۶ ساعت ادامه یابد. فردا (دوشنبه) رأی‌گیری درباره قانون اصلاحات قضایی انجام می‌شود.

صدها معترض شب گذشته چادرهایی را در مقابل ساختمان کنست در قدس برپا کردند.

به گفته رهبران معترضان در تظاهرات روز شنبه ۵۵۰ هزار نفر از جمله ۲۴۰ هزار نفر در تل آویو و ۱۰۰ هزار نفر در قدس و بقیه در شهرهای حیفا، نتانیا، کفرسابا و بئر السبع شرکت کردند.

در این راستا اتحادیه سندیکاهای کارگری در اراضی اشغالی (هستدروت) اعلام کرد که پیشنهادی را به ائتلاف حاکم درباره اصلاح قانون کاهش اختیارات دیوان عالی داده است.

این اتحادیه اعلام کرد: در صورتی که حزب حاکم این پیشنهاد را تا ساعت چهار عصر امروز (یکشنبه) قبول نکند تصمیماتی درباره اقدامات آتی خواهیم گرفت و احتمالا اعتصاب سراسری در کل اراضی اشغالی برگزار شود.

در این راستا رسانه‌های عبری اعلام کردند، در صورتی که راهکاری درباره تغییرات قضایی ایجاد نشود، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در رأی‌گیری شرکت نمی‌کند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش به رهبران سیاسی هشدار داده که در صورت تصویب طرح اصلاحات قضایی آسیب واقعی به آمادگی و مهارت ارتش ظرف ۴۸ ساعت وارد می‌شود.

به گفته منابع هالوی فورا خواهان دیداری با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای مخالفت خلبانان ذخیره ارتش با خدمت نظامی شده است.

همچنین یوسی کوهن، رئیس سابق دستگاه اطلاعات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نباید ارتش را وارد اختلافات سیاسی کرد. وی خواهان توقف فوری اصلاحات قضایی و بازگشت به میز مذاکره شد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، مسئولان ارشد امنیتی هشدار داده‌اند که اقدامات نتانیاهو خطر شدیدی برای بافت اجتماعی این رژیم است و می‌تواند موجب دودستگی بین ارتش و مردم شود.

رؤسای سابق موساد و شاباک نیز مخالفت ۱۰ هزار تن از نیروهای ذخیره با خدمت نظامی را تأیید کردند.

وزیر علوم رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تحولات کنونی تلاش برای کودتای نظامی است.

ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی معتقد است که پیش‌نویس قانونی که قرار است کنست فردا آن را تصویب کند برای تحقق توازن میان نهادها ضروری است چراکه دادگاه در عرصه سیاسی مداخله زیادی دارد.

مخالفان اصلاحات نیز می‌گویند دادگاه نقش مهمی در حمایت از حقوق مدنی در رژیمی دارد که قانون اساسی ندارد و تنها یک پارلمان دارد که دولت بر آن سیطره دارد.

مخالفان می‌گویند اصلاحات با سرعت زیادی از طریق پارلمان درحال تصویب است و در را به روی فساد و سوءاستفاده از قدرت باز می‌کند. این بحران دودستگی‌هایی را در داخل ارتش ایجاد کرده است و مسئولان این رژیم نگران آمادگی ارتش برای جنگ‌های آتی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha