• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402050100743
  • خبرنگار : 50310

سند نقشه راه فرهنگی لرستان آماده اجراست

سند نقشه راه فرهنگی لرستان آماده اجراست

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در کنار پادگان ۰۷ منطقه اسدآبادی را داریم که ۳۰۰ شهید داده و جایی برای برج‌سازی ندارد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی یکم مرداد ماه در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان که ‌در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور دبیر شورای انقلاب فرهنگی کشور برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌های ایام ماه محرم، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی نیازمندیم تغییر و تحول ساختاری است و برای رسیدن به اهداف متعالی به تحول اساسی نیاز داریم.

وی ادامه داد: علم و فرهنگ دو مقوله و بال برای رسیدن به معنویت، قله‌های دانش و پیشرفت است.

شاهرخی تصریح کرد: فرهنگ در همه ساحت‌ها جاری است، فرهنگ اگر در اقتصاد نباشد جای خودش را به اسراف می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: مقوله فرهنگ نیازمند یک بازنگری اساسی است بر همین اساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی نیازمند یک ضمانت اجرایی است.

وی ادامه داد: ما جز اولین استان‌هایی بودیم که برش استانی نقشه فرهنگی کشور را تدوین کردیم که پنج مسئله اساسی در آن دیده شده است.

شاهرخی بیان کرد: وقتی یک سازمانی برنامه‌ای را متحمل شد باید موافقتنامه مالی را با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشته باشد که خلاء دارد که شورای عالی انقلاب فرهنگی باید آن را درست کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: یک نامه ۱۶ بندی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دادیم که که مناسبت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با استان خوزستان داریم که مردم ما با این خصوصیات در زمستان و تابستان عزاداری‌ها زیر این آسمان است و از زیرساخت‌های لازم بی‌بهره هستیم.

وی با اشاره به اینکه در خطبه‌ها در مورد پادگان ۰۷ صحبت کردم که با پرداخت معوقات ارتش باید حل شود.

شاهرخی اضافه کرد: در کنار این مجموعه منطقه اسدآبادی را داریم که ۳۰۰ شهید داده و جایی برای برج‌سازی ندارد و نمی‌توانیم مردم را راضی کنیم که در استان‌های دیگر ساخت سازهایی انجام شده و الان در مرکز لرستان هزینه آن باید پرداخت شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: توجه به زیرساخت‌ها و مسایل فرهنگی تضمین کننده مسائل امنیتی در استان است که اعتقادات و ولایتمداری مردم باعث می‌شود همین امنیت را در استان داشته باشیم و در دیگر استان‌ها نیز شاهد آن باشیم.

وی بیان کرد: سند نقشه راه فرهنگی لرستان آماده اجراست و برخی از مصوبات آن نیز اجرا شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha