• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1402050201178
  • خبرنگار : 71498

تعویض ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری فرسوده با بخاری راندمان بالا

تعویض ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری فرسوده با بخاری راندمان بالا

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران از طرح تعویض چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری فرسوده با بخاری‌های راندمان بالا خبر داد و گفت: فراخوان شناسایی و ارزیابی سرمایه‌گذاران برای اجرای این طرح منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، شهرام اسدپور امروز در نشستی خبری در خصوص جزییات اجرای این طرح اظهار کرد: در این زمینه فراخوانی منتشر شده است تا سرمایه گذاران شناسایی و ارزیابی شوند.

وی اضافه کرد: هدف اجرای این طرح کاهش مصرف گاز طبیعی است تا زمانی که از تجهیزات و تکنولوژی‌های بهتر استفاده نکنیم وضعیت مصرف اصلاح نمی‌شود به همین دلیل اجرای این طرح نمی‌تواند به افزایش بهره‌وری و کاهش مصرف گاز کمک کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران با بیان این‌که سرمایه‌ گذارانی که منتخب می‌شوند برای شش ماه اول طرح پیش بینی شده که در صورت ایجاد مشکل در بخاری تعویض صورت بگیرد دو سال نیز خدمات گارانتی و همچنین به مدت ۱۰ سال خدمات پس از فروش اجرایی شود در نتیجه اجرای طرح به میزان گاز صرفه‌جویی شده گواهی صادر و به سرمایه‌ گذاران تعلق می‌گیرد.

اسدپور با بیان این‌که هدف اجرای طرح پنج سال ترسیم شده که دراین مدت چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری تعویض می‌شود، ادامه داد: در صورت افزایش تقاضا مجدد مجوز اخذ خواهد شد تا بتوانیم تقاضای بیشتر را نیز پاسخ دهیم.

وی با بیان این‌که سقف صرفه‌جویی برای بخاری‌ها با برچسب انرژی A معادل ۴۶۶ مترمکعب در سال و برای بخاری‌های گرید B معادل ۳۷۸ مترمکعب در نظر گرفته شده است گفت: سرمایه‌ گذاران به نسبت برخورداری از امکانات، تجهیزات، مدیریت و نیروی انسانی متخصص سرمایه گذاری کمتری خواهند کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران، اولویت ما برای اجرای این طرح خانوارهای نهادهای عمومی، بهزیستی و کمیته امداد است اما به طور کلی اسقاط بخاری با بازده پایین و متناظر آن نصب و راه اندازی بخاری با راندمان بالا در بخش‌های دیگر نیز مورد نظر است.

اسدپور با بیان این‌که سرمایه‌گذار باید این توان را داشته باشد که حداقل ۱۵ هزار بخاری راندمان پایین را در ماه تعویض و بخاری راندمان بالا را نصب و راه اندازی کند، تصریح کرد: به طور مثال هر سرمایه گذاری که اعلام کند که می‌تواند ۱۰۰ هزار بخاری را تعویض کند باید در ابتدای امر توان مالی تعویض ۲۵ هزار بخاری را داشته باشد. همچنین در منطقه محل فعالیت دفتر خدمات پس از فروش موجود باشد.

به گفته وی بخاری‌ها باید مهر و گواهی استاندارد داشته باشند، اظهار کرد: معیار ارزیابی سرمایه‌ گذاران در سامانه الکترونیک دولت بارگذاری شده و توان مالی، تجهیزات، توان مدیریتی، نیروی انسانی و حداقل توان برای سرمایه‌ گذاری جز معیارهای ما برای جذب سرمایه گذار در این بخش است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران با اشاره به زمان اجرای طرح گفت: یک ماه برای تعیین سرمایه‌ گذار زمان تعیین کرده‌ایم و این طرح باید در طول پنج سال نیز اجرایی شود اما تا زمانی که سرمایه گذار مشخص نشود نمی‌توان جزییات بیشتری را اعلام کرد با این حال برنامه ‌ریزی‌هایی در این حوزه نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha