• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402050201354
  • خبرنگار : 50039

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری گرگان خبر داد:

سوگواره حسینی در«چایخانه سنتی پیرمردان» گرگان

سوگواره حسینی در«چایخانه سنتی پیرمردان» گرگان
عکس تزئینی است

ایسنا/گلستان رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان از ایجاد نخستین خانه فرهنگی مهر با برپایی «چایخانه سنتی پیرمردان» و «موکب مهر مهدوی» برگزاری آیین‌های سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) خبرداد.

کریم علمی بعد از ظهر امروز دوشنبه ۲ مردادماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان در ایام محرم پرداخت و اظهار کرد: همزمان با ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) همه مراکز فرهنگی و اجتماعی سازمان شامل خانه‌های فرهنگ و سرای محله برنامه‌های اجتماعی متنوع فرهنگی و مذهبی دارند.

وی با بیان اینکه در ۱۵ متری محله پاسرو در جنب بازار تاریخی نعلبندان «گذر عاشورایی» برپا شده است، ادامه داد: هشت خانه فرهنگ و سرای محله زیرمجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان در این گذر تاریخی به ارائه خدمات فرهنگی، مشاوره‌ای، غرفه کودکان، پذیرایی و دیگر خدمات اختصاصی ایام مذهبی می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان با تأکید بر اینکه برای نخستین بار خانه فرهنگ مهر در شهر گرگان برپا شده است، خاطرنشان کرد: «چایخانه سنتی پیرمردان» و « موکب مهر مهدوی» در مناطق هدف شهر برپا و آیین‌های سوگواری و پذیرایی عزاداران حسینی در دهه اول محرم نیز در این مکان ها انجام می‌شود.

وی در ادامه به برخی از برنامه‌های خانه‌های فرهنگ و سرای محلات گرگان اشاره کرد و گفت: همانند سال‌های گذشته در ایام حزن و اندوه سرور و سالار شهیدان در دهه اول محرم، آیین «روضه‌های خانگی» و «روضه کوچه به کوچه» از ساعت ۱۸ الی ۱۹ عصر برگزار می‌شود.

علمی اقدامات خانه‌های فرهنگ و سرای محلات در این ایام را متنوع برشمرد و تصریح کرد: همزمان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی ماه محرم، برنامه‌های اهدای پرچم به اهالی محلات، برگزاری مسابقه نقاشی «آفتاب مهربانی»، داستان‌نویسی، کارگاه‌های آموزشی آشنایی با آیین طوق بندان و دیگر آیین‌های سنتی پیشینیان گرگان در ماه محرم نیز در حال اجرا است.

این مقام مسئول هیئت‌های مذهبی را مورد حمایت و مساعدت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان دانست و تصریح کرد: قبل از آغاز ماه محرم، نشست‌ها و دیدارهایی با نمایندگان برخی از هیئت‌های مذهبی برگزار و پیرامون برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تبادل نظر گردید و بر حمایت همه جانبه از برگزاری باشکوه مراسم عزاداری در این ایام، با همه توان و امکانات موجود حمایت و پشتیبانی تأکید شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha