• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402050301614
  • منبع : نمایندگی زنجان

ارتقاء شاخص‌های آب‌رسانی در ۵ روستای شهرستان ابهر

ارتقاء شاخص‌های آب‌رسانی در ۵ روستای شهرستان ابهر

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان گفت: عملیات اصلاح و بازسازی ۲ کیلومتر شبکه توزیع آب در روستای حصار قاجار از توابع شهرستان ابهر انجام شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی شرکت آب‌وفاضلاب استان، علیرضا جزء‌قاسمی اظهار کرد: عملیات اصلاح و بازسازی ۲ کیلومتر شبکه توزیع آب در روستای حصار قاجار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و با مشارکت اهالی این روستا، دهیاری و اعضای شورای اسلامی حصار قاجار انجام شده است.

وی افزود: عملیات احداث مخازن ذخیره آب در روستاهای فنوش‌آباد، ارکین و اسپاس با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال از محل منابع صندوق توسعه ملی در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان ادامه داد: مخزن ذخیره فنوش‌آباد با ۱۰۰۰ متر مکعب ظرفیت و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار، ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بزودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: احداث مخزن ۲۰۰ متر مکعبی روستای اسپاس نیز با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

جزء‌قاسمی به احداث مخزن ۵۰ متر مکعبی در روستای ارکین نیز اشاره کرده و گفت: برای احداث این مخزن ذخیره آب، اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا استان زنجان گفت: حفر یک حلقه چاه در روستای عباس‌آباد با مشارکت اهالی و با اعتبار ۳ میلیارد ریال نیز از دیگر اقدامات شرکت آب‌وفاضلاب در راستای توسعه و تقویت زیرساخت‌های آبرسانی روستایی در شهرستان ابهر به‌شمار می‌آید.

این مسئول تاکید کرد: ارتقاء شاخص‌های آبرسانی روستایی جزو اولویت‌های شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان بوده و برنامه‌های میان مدت و بلندمدت خوبی در این زمینه ترسیم شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان همچنین با بیان اینکه عملیات نوسازی و اصلاح خط انتقال آب روستاهای گنگک و آق‌بلاغ علیا در شهرستان خدابنده انجام شد، اظهار کرد: این عملیات بدون وقفه در ارائه خدمات‌آبرسانی به اهالی این دو روستا و طی ۵ ساعت انجام شد. این عملیات با هدف کاهش هدررفت، افزایش ظرفیت انتقال آب و ارائه خدمات پایدار برای روستائیان انجام شد.

وی عنوان کرد: این عملیات به طول ۷۰۰ متر و با مشارکت اهالی اجرا شده و پیش از این نیز معادل همین میزان عملیات اصلاح و نوسازی در این مجتمع انجام پذیرفته بود.

این مسئول با اشاره به اینکه عملیات نوسازی تاسیسات آبرسانی در نقاط روستایی با اهتمام ویژه‌ای در دست اقدام است، افزود: تامین آب سالم و پایدار روستاهای استان اولویت نخست شرکت آب‌وفاضلاب است.

وی با تاکید بر توسعه خدمات آبرسانی روستایی، خاطرنشان کرد: هم اکنون اجرای طرح‌های آبرسانی در بالغ بر ۶۰ روستای شهرستان خدابنده در دست اجرا است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha