• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050301619
  • خبرنگار : 71660

چین گزارش کره جنوبی درباره «بسته‌های مشکوک» را بررسی می‌کند

چین گزارش کره جنوبی درباره «بسته‌های مشکوک» را بررسی می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد، این کشور در حال پیگیری گزارش‌های کره جنوبی مبنی بر ارسال اتفاقی بسته‌های بین‌المللی از سوی چین است؛ بسته‌هایی که پیشتر سئول در گزارشش نوشته بود که احتمالا حاوی مواد خطرناک و ناشناس بودند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه "ساوث چاینا مورنینگ پست"، مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: ما درخواست کره جنوبی را جهت کمک به تحقیقات دریافت کرده‌ایم. پیرامون این موضوع تحقیق می‌شود و ما در این راستا با کره جنوبی در تماس هستیم.

براساس اطلاعات جدید، سئول روز دوشنبه اعلام کرد، حدود ۲۱۴۱ گزارش در رابطه با دریافت بسته‌های مشکوک در سرتاسر کره جنوبی دریافت کرده است. بررسی ۶۷۹ مورد از این بسته‌ها نشان داد که آن‌ها هیچ ارتباطی با مساله تروریسم ندارند و هیچ ماده سمی یا خطرناکی کشف نشده است.

دفتر نخست‌وزیری کره جنوبی اعلام کرد: ما تاکید کرده‌ایم که هیچ مورد مشکوکی درباره تروریسم و تهدیدات آن وجود ندارد. یک تحقیقات مشترک به همراه پلیس اینترپل و سایر آژانس‌های نظارت اطلاعات انجام خواهد شد.

پلیس کره جنوبی روز شنبه از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر دریافت بسته‌های مشکوک بین‌المللی در سراسر این کشور خبر داد؛ بسته‌های پستی که نگرانی درباره وجود احتمالی مواد خطرناک و ناشناس را برانگیخت.

طبق گزارش‌های منتشر شده، در برخی از این بسته‌های پستی نرم‌کننده لب و یا سایر محصولات ارزان‌قیمت پیدا شده و برخی دیگر خالی بوده‌اند.

پلیس خواستار رعایت احتیاط در برابر این بسته‌های مشکوک خارجی شد. آن‌ها اعلام کردند که رنگ این بسته‌ها زرد یا سیاه هستند و کدپستی ارسال کننده به تایپه، تایوان متعلق است.

نماینده تایپه در کره جنوبی گفت، متوجه شده که چنین بسته‌هایی ابتدا از چین ارسال شده و پس از توقفی در تایوان به کره جنوبی رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha