• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402050301743
  • خبرنگار : 50176

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خبر داد:

بلاتکلیفی ۱۴۹۸ چاه کشاورزی مجاز دارای پروانه در لرستان

بلاتکلیفی ۱۴۹۸ چاه کشاورزی مجاز دارای پروانه در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان از بلاتکلیفی ۱۴۹۸ چاه کشاورزی مجاز دارای پروانه در استان خبر داد.

داریوش حسن‌نژاد  در جلسه سه گانه جهاد کشاورزی، آب و برق که با موضوع اجرای دستورالعمل شیوه نامه توامان آب و برق در  شرکت آب منطقه‌ای لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شیوه نامه توامان آب و برق توسط هیئت وزیران در سال ۱۴۰۱ تصویب شد که بر اساس  این شیوه‌نامه و قانون الگوی کشت، ساعت کارکرد چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری مشخص شده است.

وی افزود: باتوجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش نزولات جوی، مدیریت منابع آبی برای سازگاری با کم‌آبی ضروری است و میزان برداشت آب از چاه‌های مجاز می‌بایست کنترل شود که در این راستا لازم است منصوبات و انشعابات غیر مجاز آب و برق مشخص و جمع‌آوری شوند.

حسن‌نژاد تصریح کرد: در حال حاضر ۱۴۹۸ چاه کشاورزی پروانه‌دار مجاز داریم که پروانه خود را تمدید نکرده‌اند و بعنوان یکی از بندهای شیوه نامه باید بررسی و تعیین تکلیف شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ملاک برداشت مجاز آب از چاه‌ها برای کشاورزی، حجم مندرج در پروانه بهره‌برداری چاه است که با نصب کنتور هوشمند می‌توان این میزان را کنترل کرد.

وی ادامه داد: در این شیوه نامه در صورت استفاده مازاد برق کشاورزی از طریق قبض برق به کشاورز اطلاع رسانی شده و پیامک اخطار ارسال می‌شود و فرد متخلف ظرف دو هفته فرصت دارد به شرکت آب منطقه‌ای مراجعه و نسبت به اصلاح اضافه برداشت چاه خود اقدام کند.

حسن‌نژاد تأکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای وضعیت کشت کشاورز و میزان برداشت آب از چاه را بررسی خواهد کرد و سهمیه هر مشترک را از طریق وب سایت اطلاع رسانی خواهد کرد و در صورت تکرار تخلف برای فرد متخلف علاوه بر قطع برق و جمع آوری انشعابات، پرونده قضایی تشکیل و به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد.   

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha