• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402050301920
  • منبع : نمایندگی سمنان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عنوان کرد:

تابستان فصل شیوع بیماری های واگیردار/ آب آشامیدنی سالم بخورید

تابستان فصل شیوع بیماری های واگیردار/  آب آشامیدنی سالم بخورید

ایسنا/سمنان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی و رئیس مرکز بهداشت استان سمنان از تابستان به عنوان فصل شیوع بیماری های واگیردار یاد کرد.

دکتر سید سعید کساییان ۳ مردادماه در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه فصل تابستان فصل شیوع بیماری‌های واگیر است، اظهار کرد: شیوع بیماری واگیر مانند آبله‌مرغان در مناطق تحت پوشش این دانشگاه نگران‌کننده نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان ادامه داد: زمانی که شیوع بیماری واگیر در منطقه‌ای به صورت ناگهانی افزایش یابد، نگران‌کننده تلقی می‌شود و طبق گزارش‌ها شیوع نگران‌کننده بیماری واگیر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان وجود ندارد. 
وی با اشاره به خطر شیوع آبله مرغان اضافه کرد: آبله مرغان از جمله بیماری‌های واگیر و عادی در فصل تابستان است و در این فصل به طور معمول شیوع این بیماری افزایش می‌یابد.

وی افزود: وبا از دیگر بیماری‌های واگیر در فصل گرم سال است که از این بیماری در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان موردی گزارش نشده است.

رئیس مرکز بهداشت استان سمنان خاظرنشان کرد: شهروندان به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های شایع فصل گرم سال مانند بیماری‌های گوارشی اسهال و استفراغ، در رعایت دستور العمل‌های بهداشتی دقت کنند و مواد غذایی فاسدشدنی را یخچال نگهداری کنند و برای مصرف مواد غذایی را بعد از خارج کردن از یخچال گرم کنند.

وی با اشاره به تشنگی و افزایش مصرف آب در فصل تابستان، توصیه کرد: شهروندان برای رفع تشنگی از آب آشامیدنی سالم استفاده کنند که دچار بیماری گوارشی نشوند و از آب آشامیدنی لوله کشی که از میزان کلر لازم برخوردار است، استفاده کنند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha