• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402050302138
  • خبرنگار : 71496

بن گویر: طرف‌های خارجی از اعتراضات اسرائیل حمایت مالی می‌کنند

بن گویر: طرف‌های خارجی از اعتراضات اسرائیل حمایت مالی می‌کنند

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که برخی طرف‌های خارجی در حمایت مالی از اعتراضات گسترده علیه طرح اصلاحات قضایی در اراضی اشغالی نقش دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی درباره پرداختن مطبوعات این رژیم به اعتراضات علیه تصویب طرح جنجالی اصلاحات قضایی در کنست؛ همراه با تصاویری از صفحات اول روزنامه‌های "یسرائیل هیوم"، "یدیعوت آحارونوت"، "دِ مارکر" و "هاآرتص" توئیت کرد، این‌ها آنچه که "اعتراض مردمی" به نظر می‌رسد، نیست. صدها میلیون تشکل خارجی که از تظاهرات حمایت مالی می‌کنند و تمامی صفحات اول روزنامه‌های امروز را خریداری کردند و طرحی برای نابودی اسرائیل در پیش گرفتند، موافق نظر شما نیستند.

«نعما لازیمی»، عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب چپ کارگر در پاسخ به این اظهارات بن گویر توییت کرد، "بلکه به این معنا است که تو هرگز نخواهی توانست چهره جدید خود را القاء کنی، تو خودت حامی تروریسم هستی، تو فرد جنایتکاری هستی که تصویر یک تروریست (باروخ گلدشتاین) را در اتاقش زده، تو انسان خطرناک، نژادپرست، طائفه‌گرا و خونخواری هستی".

همچنین این عضو کنست به وجود عکسی از باروخ گلدشتاین، عامل جنایت کشتار در مسجد ابراهیمی در اتاق بن گویر اشاره دارد. در کشتاری که گلدشتاین فوریه ۱۹۹۴ در مسجد ابراهیمی شهر الخلیل مرتکب شد، ۲۹ نمازگزار کشته شدند.

لازیمی در این توییت به محکومیت بن گویر در گذشته به دلیل حمایت از تروریسم و وابستگی و ارتباطش با جنبش یهودی "کاخ" که در اراضی اشغالی و آمریکا یک گروه تروریستی قلمداد می‌شود، اشاره دارد.

صفحات اول شماره‌های امروز روزنامه‌های رژیم صهیونیستی به اعتراض علیه تصویب اصلاحات قضایی در کنست اختصاص یافت.

روز دوشنبه ۶۴ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده کنست به طرح اصلاحات قضایی که هدف از آن کاهش اختیارات دادگاه عالی رژیم صهیونیستی به عنوان بالاترین نهاد قضایی این رژیم بود، رأی موافق داده و آن را تصویب کردند.

نتانیاهو و ائتلاف راست افراطی که او ریاست آن را بر عهده دارد، موافق این اصلاحات بوده و مدعی هستند که هدف از آن ایجاد توازن میان قوا و جلوگیری از دخالت‌های دادگاه عالی در امور سیاسی است؛ اما مخالفان این اصلاحات معتقد هستند که دادگاه عالی نقش سرنوشت‌سازی را در حمایت از زندگی مدنی و حقوق شهروندان ایفا می‌کند.

در طول ۲۹ هفته گذشته تظاهرات مداوم در اعتراض به این اصلاحات در اراضی اشغالی فلسطین برپا می‌شود و اپوزیسیوین این تظاهرات‌ها را کودتا می‌خواند و معتقد است که این اصلاحات "دموکراسی را در اراضی اشغالی از بین خواهد برد".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha