• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402050402415
  • خبرنگار : 50126

امام جمعه ایلام :

قرارگیری ایلام به عنوان قطب پیاده روی اربعین، یک موهبت الهی برای استان است

قرارگیری ایلام به عنوان قطب پیاده روی اربعین، یک موهبت الهی برای استان است

ایسنا/ایلام امام جمعه ایلام گفت: زیارت عاشورا مملو از عرفان و معرفت است و یک ارتباط عاشقانه با خداوند متعال و امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر «الله‌نور کریمی‌تبار» امروز چهارشنبه ۴ مردادماه در مراسم سوگواری ماه محرم و قرائت زیارت عاشورا در محوطه استانداری ایلام، اظهار کرد: هدف از قیام امام حسین(ع) نجات بندگان خدا از جهالت و نادانی بود و آن حضرت برای اجرای عدالت و تحقق آزادی، جان خود را فدا کردند.

وی با اشاره به فرازهای مختلف زیارت عاشورا، تصریح کرد: این  زیارت  مملو از عرفان و معرفت و یک ارتباط عاشقانه با خداوند متعال و  امام حسین(ع) و  یک خط و اعلام جنگ دائمی در طول عمر انسان در برابر همه ظالمان و استکبار جهانی است و شیعه امام حسین(ع) اصول خود را دارد و تحت تاثیر شرایط جامعه قرار نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تاکید کرد: باید افق دید خود را در فرهنگ معرفتی ائمه اطهار(ع) بالا ببریم و این در واقع  یک مرزبندی عقیدتی و فکری برای همه ماست که در برابر دشمنان آن حضرت، دشمن و در برابر دوستان و یاران آن حضرت، دوست هستیم.

کریمی‌تبار با بیان اینکه ما با برافراشتن بیرق عزای حسینی در منازل و ادارات، اعلام می‌کنیم که ما عزادار امام حسین ( ع ) هستیم و در خط سرخ  و مسیر آن حضرت گام بر می‌داریم، تصریح کرد: عاشورا برای ما عبرت و درس است. دیدیم کسانی که «مسلم بن عقیل» را به عنوان نماینده امام ابتدا پذیرفتند، رها کردند و شمشیر به دست گرفتند و با امام زمانشان جنگیدند و گرفتار شدند.

وی ادامه داد:  امروز هم باید با تبعیت از ولایت فقیه مسیر خود را  ادامه دهیم و در راه آرمان‌های بلند امام حسین(ع) گام برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره برگزاری کنگره بزرگ اربعین در استان، افزود: قرارگیری ایلام به عنوان قطب اربعین یک موهبت الهی برای مردم این استان است و خدمت به زوار ابا عبدالله الحسین(ع)  بسیار ارزشمند است و این سعادت بزرگ نصیب مردم شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha