• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402050402519
  • خبرنگار : 71610

جهاد اسلامی: بحران رژیم اشغالگر به نفع مساله فلسطین است

جهاد اسلامی: بحران رژیم اشغالگر به نفع مساله فلسطین است

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی به اظهار نظر درباره موضوعات مختلف ازجمله نبرد اخیر در شهر و اردوگاه جنین، بحران داخلی رژیم صهیونیستی و وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطین و همچنین نشست آتی دبیران کل گروه‌های فلسطینی در قاهره پرداخت.

به گزارش ایسنا، محمد الهندی، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در مصاحبه با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، می‌خواست تصویری از پیروزی را ترویج کند که در آن قدرت بازدارندگی این رژیم را تأیید کند؛ اما نقشه‌اش در شهر جنین و اردوگاه آن بدون دستیابی به هیچ دستاوردی شکست خورد.

الهندی تاکید کرد: وحدت ملت فلسطین و جناح‌های آن اساس مقاومت است که در نبرد "بأس جنین" ثابت شد و آنها را قادر ساخت که در این نبرد پیروز شوند و تیپ جنین در این نبرد مورد حمایت مالی و تسلیحاتی دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین قرار گرفت.

معاون دبیرکل جهاد اسلامی گفت: ملت فلسطین در حال حاضر از قابلیت‌های نظامی خوبی برخوردارند و مانند گذشته سلاح‌های خود را در غزه و کرانه باختری می‌سازند.

وی با اشاره به اینکه مقاومت در حال انباشت کردن توانمندی‌های خود است و موضوع ساخت موشک در کرانه باختری منوط به صلاحدید رهبری مقاومت است، خاطرنشان کرد: ایران تنها کشوری است که از مقاومت فلسطین در سطوح مختلف حمایت می‌کند.

الهندی تاکید کرد که گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، ثابت کرده است که بازدارندگی را به رژیم اشغالگر تحمیل کرده و با قدرت با آن مقابله می‌کند. امروز وضعیت مقاومت در غزه و کرانه باختری با گذشته متفاوت است.

الهندی معتقد بود که مقاومت در فلسطین به یک تصمیم فردی، جمعی و جناحی تبدیل شده است و گردان‌های قدس سر نیزه رویارویی هستند.

وی افزود: نبرد طولانی است و ما متوجه هستیم که بهای پایان اشغال در کرانه باختری سنگین بوده؛ اما معتقدیم که پیروزی ازآن ماست.

الهندی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تشکیلات خودگردان فلسطین نیز تصریح کرد: پروژه تشکیلات خودگردان درباره شهرک سازی و مذاکرات شکست خورد. افزایش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری شاهدی بر این امر است و نشان می‌دهد که این تشکیلات هیچ نقشی در سطح سیاسی ندارد، بلکه نقش آن محدود به جنبه امنیتی است.

وی همچنین گفت: سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان مجاهدین ما را به دلیل مقاومت در برابر رژیم اشغالر بدون دلیل مجرمانه و قانونی بازداشت کرده‌اند.

الهندی همچنین با تاکید بر اینکه جهاد اسلامی در نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در قاهره در صورت عدم آزادی مبارزان بازداشت شده مقاومت شرکت نخواهد کرد، افزود: گروه‌های فلسطینی تلاش می‌کنند در راستای موفقیت آمیز برگزار شدن این نشست، میان جهاد اسلامی و تشکیلات خودگردان پل ارتباطی برقرار کنند.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی از ادامه تماس‌های بدون وقفه این جنبش با جنبش فتح خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تشکیلات خودگردان پاسخگو باشد و زندانیان سیاسی را آزاد کند.

وی اعلام کرد: سرلشکر ماجد فرج رئیس سازمان اطلاعات تشکیلات خودگردان با زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تماس گرفته و با وی ملاقاتی نداشته است. جهاد اسلامی تلاش‌های قابل توجهی برای ایجاد ارتباط میان جنبش‌های فتح و حماس انجام داده است و ما از هرگونه نزدیکی میان آنها استقبال می‌کنیم.

الهندی در بخش پایانی این مصاحبه گریزی به بحران داخلی در اراضی اشغالی زد و در این باره اظهار کرد: رژیم اشغالگر با یک بحران واقعی و شکاف بزرگ میان شرقی‌ها و غربی‌ها مواجه است و این همان چیزی است که آمریکا را آشفته می‌کند.

وی همچنین پیش‌بینی کرد که مهاجرت معکوس از اراضی اشغالی در نتیجه تغییرات داخلی آن و همچنین تغییرات در سطح منطقه، به ویژه ازسرگیری روابط ایران و عربستان، بیشتر شود.

الهندی در ادامه تاکید کرد که این تغییر و تحولات در اراضی اشغالی و در سطح منطقه به نفع مساله فلسطین است.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین در این باره تاکید کرد:‌ اتحاد مخالفان در اسرائیل کار دشواری است و اگر نتانیاهو برای انتقال بحران داخلی این رژیم به تجاوزی روی بیاورد، غزه و کرانه باختری بازدارندگی را به آن تحمیل خواهند کرد و در نبرد بعدی تمامی جبهه‌ها متحد خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha