• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402050402565
  • خبرنگار : 50088

تمهیدات ترافیکی روزهای تاسوعا و عاشورا در مشهد

تمهیدات ترافیکی روزهای تاسوعا و عاشورا در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پلیس راهور خراسان رضوی از اجرای تمهیدات ترافیکی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در مشهد مقدس خبر داد.

سرهنگ علی‌اکبر غلامی اظهار کرد: هر ساله با فرارسیدن ماه محرم، آحاد مردم ایران اسلامی با یادآوری ایثارگری‌ها و رشادت‌های امام حسین(ع) و یارانش با شرکت در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا ارادت خود را به سید و سالار شهیدان نشان می‌دهند.

وی افزود: با توجه به حضور بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحج علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) در مشهد، سیل مشتاقان خاندان عصمت و طهارت در قالب دسته‌جات عزاداری در مسیر خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی و سایر اماکن مشخص شده قرار می‌گیرند.

غلامی در ادامه محدودیت‌های تردد در مکان‌های حرکت دسته‌جات حسینی را این گونه بیان کرد: اولویت تردد در برخی معابر با زوار پیاده و هیئات مذهبی است و تردد خودرو تنها تا زمانی ممکن است که خیابان‌ها مملو از جمعیت نباشد. این معابر شامل خیابان شیرازی، حدفاصل میدان شهداء و چهارراه شهداء به سمت زیرگذر حرم مطهر رضوی؛ خیابان اندرزگو، حدفاصل تقاطع اندرزگو تا شهید خزعلی، باب الجواد(ع) و میدان بیت المقدس به سمت زیرگذر حرم مطهر رضوی؛ خیابان امام رضا(ع)، حدفاصل میدان بسیج به سمت چهارراه دانش و میدان بیت المقدس به سمت زیرگذر حرم مطهر رضوی؛ خیابان نواب صفوی، حدفاصل نواب صفوی به سمت شارستان و شارستان به سمت زیرگذر حرم مطهر رضوی؛ خیابان طبرسی، حدفاصل میدان شهید گمنام و میدان طبرسی به سمت زیرگذر حرم مطهر رضوی است.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی تصریح کرد: توقف و پارک موتورسیکلت، دوچرخه، خودروهای سبک و سنگین شخصی در سراسر معابر عنوان شده از شب تاسوعا تا پایان شام غریبان ممنوع است.

وی مطرح کرد: مسیر ویژه اتوبوس در خیابان‌های امام رضا(ع)، شهید اندرزگو، آیت‌الله شیرازی و طبرسی برای تردد خودروهای امدادی و ایمنی در نظر گرفته شده است، هم چنین ورود به رینگ زیرگذر حرم مطهر رضوی و پارک در آن محل ممنوع و ضوابط احتمالی استفاده از پارکینگ‌های حرم در صورت نیاز اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به مسیرهای جایگزین برای تردد خودروها گفت: معابر پشتیبان در فاصله ۳ کیلومتری یا کمتر از معابر اصلی یادشده برای تردد خودروها در نظر گرفته شده است که در ضلع شمالی خیابان‌های کامیاب و امت، ضلع جنوب خیابان‌های ۱۵ خرداد و خرمشهر به سمت بولوار جمهوری اسلامی، ضلع شرقی خیابان‌های ۱۷ شهریور و کوشش و ضلع غربی نیز خیابان‌های آیت‌الله عبادی و امام خمینی(ره) در نظر گرفته شده است.

غلامی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور مشتاقان و علاقمندان به عزاداری اهل بیت(ع) که از سراسر کشور به مشهد مشرف خواهند شد، از شهروندان گرامی خواهشمندیم روزهای پایانی هفته را بیشتر در اختیار زائران و موکب‌داران عزیز قرار دهند تا عزاداری پرشور و در خور شان این ایام را شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس خراسان رضوی، رئیس پلیس راهور استان بیان کرد: از موکب‌داران و عزاداران عزیز نیز خواهشمندیم با رعایت نظم ترافیکی و عدم ایجاد اختلال در ترافیک شهری حین پخش نذورات، افسران پلیس راهور را برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان یاری و رانندگان هم در معابر بزرگراهی که دارای مواکب پخش نذورات هستند سرعت مطمئنه یا مجاز را رعایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha