• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402050402611
  • خبرنگار : 50034

کمبود مرغ در همدان تا ۳ روز آینده رفع می‌شود

کمبود مرغ در همدان تا ۳ روز آینده رفع می‌شود

ایسنا/همدان سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه کمبودهای مرغ در بازار موقتی است، گفت: ورود حجاج و فعالیت هیات مذهبی و نذورات باعث کمبود مقطعی مرغ در بازار شده است که تا دو سه روز آینده رفع می‌شود.

مسعودعلی سعیدی‌توانا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه کشتار مرغ برای امروز بیش از ۱۵۰ تن بوده است، اظهار کرد: امروز ۳۰ تن مرغ وارد بازار شهر همدان شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مرغ کشتار شده باید وارد بازار همدان شود، تصریح کرد: در چند ماه گذشته بیش از ۱۰۰ پرونده برای مرغ‌فروشان و چندین پرونده برای کشتارگاه‌ها به علت گرانفروشی تشکیل شده است.

این مقام مسئول از مردم خواست تخلفات گرانفروشی مرغ را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند، یادآور شد: قیمت مصوب مرغ ۷۹هزار و ۵۰۰ تومان است و در صورتی‌که بیش از این قیمت عرضه شود به‌طور قطع برخورد و جریمه می‌شوند.

مدیر بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: روازنه ۱۳۰ تن مرغ برای ورود به بازار استان همدان در نظر گرفته شده که هر روز حداقل کشتار در همدان کمتر از ۱۲۰ تن نبوده است.

داریوش سرحدی با تأکید بر اینکه تولید مرغ استان همدان بیش از نیاز است، افزود: کشتار شب گذشته همدان چیزی در حدود ۲۰۰ تن بود.

وی با بیان اینکه قیمت فعلی مرغ در بازار باید طبق قیمت مصوب باشد، یادآور شد: به تمام شهرستان‌ها نامه زده ایم که با گرانفروشی مرغ برخورد شود.

سرحدی درباره توزیع گوشت برزیلی در استان همدان، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون مجوز توزیع گوشت برزیلی نداشتیم اما چیزی حدود ۱۰۰ تن گوشت منجمد برای هیئأت مذهبی توزیع شده است.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: درباره سهمیه توزیع گوشت منجمد برای خانوار سهمیه‌ای داده نشده و قیمتی اعلام نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha